آفتاب

امتناع رژیم صهیونیستی از حضور در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل

امتناع رژیم صهیونیستی از حضور در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل

رژیم صهیونستی از شرکت در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای بررسی جنایت های جنگی احتمالی ارتش این رژیم در جنگ عیه غزه مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری مره به نقل از الحیات، «اویتار مانور» نماینده رژیم صهیونیستی در شورای حقوق بشر سازمان ملل مدعی شد این شورا از «قصور اخلاقی» رنج می برد.

مانور بیرون از جلسه شورای حقوق بشر در گفتگو با خبرنگاران افزود: من اینجا بیرون از نشست هستم چرا که شورای حقوق بشر انصاف را نادیده می گیرد و از کوتاهی اخلاقی رنج می برد. وی مدعی شد: این شورا نگرانی های خود در زمینه حقوق بشر را به طور کلی سیاسی کرده است.

پیش از این  «ماری مک گوان دیویس» رئیس کمیته تحقیقات سازمان ملل درباره جنگ سال ۲۰۱۴ میلادی علیه غزه، گزارش خود را به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرد. دیویس در گزارش خود که هفته گذشته منتشر شد از نقض آشکار قوانین بین المللی حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی انتقاد و آن را جنایات جنگی علیه مردم غزه توصیف کرد.

این کمیته از استفاده مفرط از قدرت نظامی علیه منازل مسکونی و مدارس سازمان ملل متحد در غزه انتقاد کرد و افزود: حملات علیه شهروندان غزه با موافقت ضمنی تصمیم گیرندگان در سطوح عالی دولت اسرائیل انجام گرفته است. در همین حال ابراهیم خریشه نمایندن فلسطین در شواری حقوق بشر سازمان ملل از این گزارش تمجید کرد ولی نسبت به تلاش این شورا برای تحقق توازن غیر واقعی ابراز تأسف کرد.

وی گفت: زبان گزارش سازمان ملل به گونه ای است که هیچ توجهی به نامتوازن بودن نبرد و خسارت های این جنگ اشاره نکرده است. نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز این گزارش را به طرفداری از طرف فلسطینی متهم کرد و گفت: این شورای حقوق بشر نیست بلکه شورای فلسطینی حقوق بشر است.

کد N873761

وبگردی