آفتاب
از سوی وزیر نیرو صورت گرفت

تسلیم پیام رییس جمهور کشورمان به رییس جمهور الجزایر

تسلیم پیام رییس جمهور کشورمان به رییس جمهور الجزایر

حمید چیت چیان، وزیر نیرو که در راس هیاتی برای تسلیم دعوت رییس جمهور کشورمان از همتای الجزایری‌اش برای شرکت در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در تهران به الجزایر سفر کرده است، در اولین روز ورود به این کشور با عبدالعزیز بوتسلیقه رییس جمهور الجزایر دیدار و دعوت کتبی حجت الاسلام والمسلمین روحانی را به وی تسلیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این ملاقات که وزرای خارجه و انرژی الجزایر و رضا عامری سفیر کشورمان حضور داشتند بوتسلیقه ضمن تشکر از دعوت رییس جمهور و آرزوی موفقیت در برگزاری هرچه بهتر این اجلاس خاطرنشان کرد که الجزایر در بالاترین سطح ممکن در این نشست حضور خواهد یافت.

رییس جمهور الجزایر با اشاره به کاهش قیمت نفت و آثار اقتصادی آن خاطرنشان کرد که دو کشور ایران و الجزایر باید همکاری و رایزنی‌های خود را در این خصوص تقویت کرده و استمرار ببخشند.

وی در ادامه این دیدار به تحولات منطقه نیز اشاره کرد و بر ضرورت توقف خشونت، درگیری و جلوگیری از خونریزی و تلاش جهت برقراری صلح،‌ ثبات و استقلال در منطقه تاکید کرد.

رییس جمهور افزود: دامن زدن به جنگ های طایفه ای و مذهبی توطئه دشمنان برای برهم زدن امنیت کشورهای منطقه است.

بوتسلیقه با تاکید بر موضوع الجزایر در مخالفت با هرگونه دخالت خارجی در منطقه در بخش دیگری از صحبت‌های خود روابط سیاسی دوجانبه میان تهران و الجزیره را خوب و قوی توصیف کرد و بر آمادگی دولت الجزایر جهت تقویت مناسبات اقتصادی‌اش با ایران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار حمید چیت‌چیان وزیر نیرو نیز ضمن تشریح مواضع کشورمان در زمینه تحولات منطقه‌ای و بین المللی و اعلام آمادگی برای استمرار رایزنی‌ها در خصوص قیمت نفت در بخشی از سخنان خود با اشاره به عدم رشد روابط اقتصادی در کنار روابط خوب سیاسی خواستار رفع برخی مشکلات اجرایی و توسعه روابط اقتصادی دوجانبه و کمک به حضور بیشتر شرکت‌های ایرانی در الجزایر شد.

براساس این گزارش، وزیر نیروی کشورمان قرار است در ادامه سفر به الجزایر با نخست وزیر و وزیر منابع آبی الجزایر نیز جداگانه دیدار و گفت‌وگو کند.

انتهای پیام

کد N873705

وبگردی