آفتاب

پشت صحنه تصادف مرگبار 4 دانشجوی جوان

پشت صحنه تصادف مرگبار 4 دانشجوی جوان

سانحه تصادف در محور همدان - ملایر که مرگ چهار دانشجو را رقم زد تراژدی تلخی را در پشت صحنه داشت.

به گزارش ایران، در ساعات اولیه بامداد روز شنبه ششم تیرماه جاده همدان به سمت ملایر شاهد سانحه دلخراشی بود که در آن چهار دانشجوی جوان سال چهارم مکانیک به نام‌های حمیدرضا باقری، فرامرزجمشیدی فهیم، سعید عباسی وشهرام نادری جان خود را از دست دادند.
این حادثه در ساعت یک بامداد شنبه در 5 کیلومتری محور همدان به سمت ملایر در نزدیکی روستای آبشینه رخ داد که در آن خودرویی بابرخورد مانع کنارخیابان باتوجه به عدم رعایت ایمنی از طرف پیمانکار، از دست دادن تعادل خود و برخورد با گاردریل و پرتاب شدن به سمت دیگر محور جاده با یک کامیونت دچار آتش‌سوزی شد و 4 سرنشین دانشجو در آن گرفتار آتش شده و جان خود را از دست دادند.
رئیس پلیس راه همدان در تشریح این رخداد تلخ گفت: در ساعت یک بامداد روز شنبه ششم تیرماه جاری یک خودرو که 4 دانشجو سرنشینان آن بودند از همدان به سمت ملایر در حرکت بود که در حادثه‌ای تلخ هر چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
مهدی شاکری با اظهار اینکه این حادثه در کیلومتر 5 جاده همدان به سمت ملایر روی داده است عامل این رخداد را پیمانکار اداره راه و شهرسازی استان می‌داند و می‌گوید پیمانکار در حال ایجاد پروژه روشنایی جاده بوده که رعایت نکردن اصول ایمنی در پروژه منجر به این رخداد تلخ می‌شود.
وی افزود: در اجرای عملیات روشنایی مقداری خاک ناشی از حفاری در جاده بوده که این امر موجب می‌شود راننده پس از رسیدن به تلی از خاک تعادل خود را از دست داده و با گاردریل برخورد کند که شدت برخورد باعث پرتاب خودروی پراید به لاین مخالف شده و در آن لحظه نیز به یک کامیونت که از روبه‌رو در حال حرکت بود برخورد می‌کند. به گفته شاکری شدت این حادثه مرگبار باعث بروز آتش‌سوزی درخودروی پراید شده و کشته شدن 4 دانشجوی سرنشین آن را رقم زده است.
رئیس پلیس راه همدان خاطرنشان کرد: طبق نظریه کارشناسان فنی پلیس، پیمانکار راه و شهرسازی مقصر صددرصدی این حادثه است.
وی یادآور شد پیمانکار باید هنگام عملیات روشنایی با ایجاد علائم هشدار دهنده چراغ چشمک زن در محل نصب می‌کرد تا خودروهای عبوری متوجه انجام کار در مسیر باشند.
گزارش خبرنگار ما می‌افزاید: در حالی که پلیس راه مقصر صددرصدی این حادثه را پیمانکار اداره راه و شهرسازی معرفی کرده، مدیر کل راه و شهرسازی استان با رد نظریه پلیس بیان داشته خاک ناشی از حفاری برای روشنایی در کمتر از نیم متری حاشیه جاده بوده و نمی‌توانسته باعث بروز این سانحه شود.
رودباری با اظهار اینکه پیمانکار علائم هشدار دهنده را در محل نصب کرده و حجم خاک نمی‌توانسته حادثه آفرین باشد گفت: علل این حادثه و مقصر مرگ دانشجویان باید از سوی مراجع قضایی مشخص شود.
کد N873585

وبگردی