آفتاب

نفوذ مافیای ایتالیا در سیاست استرالیا

نفوذ مافیای ایتالیا در سیاست استرالیا

دو رسانه استرالیایی امروز(دوشنبه) گزارش دادند، مافیای ایتالیا در سطوح بالای سیاست این کشور نفوذ کرده است هر چند که اشاره‌ای به ارتباط میان این مافیا با قانونگذاران استرالیایی نکرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دو شبکه ای‌.بی‌.سی و شبکه فیرفاکس در یک تحقیقات یک ساله دریافتند که یک عنصر "مافیای کالابرین" ایتالیا با استفاده از چند حامی مالی شناخته شده احزاب هر دو طیف سیاسی اصلی استرالیا تلاش کرده‌ به فعالیتهایش مشروعیت ببخشد.

این گزارش خاطر نشان ساخت، مردی که روابط بسیار عمیقی با مافیا داشته به ملاقات "جان هووارد"، نخست‌وزیر سابق استرالیا و دیگر مقامات ارشد حزب وی در جریان یک نشست جذب کمک مالی برای حزب محافظه کار لیبرال در اوایل دهه 2000 رفته بود.

با این حال این گزارش اشاره نکرده که آیا هووارد از ارتباطات مجرمانه این فرد آگاهی داشته است یا خیر.

در یک مورد دیگر نیز پسر یکی از روسای مافیا زمانی که "آماندا وانستونه" سفیر استرالیا در ایتالیا بوده، تجربه کار در سفارت استرالیا در این کشور واقع در شهر رم را داشته است.

با این حال در این مورد نیز مشخص نشده که آیا وانستونه نیز از روابط مجرمانه او آگاهی داشته است یا خیر.

براساس یک گزارش محرمانه پلیس استرالیا مربوط به سال 2013، "مافیای کالابرین" با استفاده از تعدادی از حامیان مالی شناخته شده احزاب تلاش کرده تا به فعالیتهایش یک وجهه عمومی مشروع ببخشد.

گروه های وابسته به مافیای کالابرین، به دلیل نقش‌شان به عنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان کوکائین از آمریکای جنوبی در اروپا مدت زیادی است که نیروهای اقتصادی قدرتمندی در جنوب ایتالیا به شمار می روند. نفوذ آنها به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی حال حاضر ایتالیا به شهرهایی در شمال این کشور شامل رم، میلان و بولونیا کشیده شده است.

انتهای پیام

کد N873566

وبگردی