آفتاب

راهپیمایی حامیان مذاهب مختلف در خیابان‌های رم

راهپیمایی حامیان مذاهب مختلف در خیابان‌های رم

چندین هزار کاتولیک، پروتستان، بودایی، هندو، یهودیان و مسلمانان از رم تا واتیکان راهپیمایی کرده و ضمن تشکر از رهبر کاتولیک‌های جهان برای صدور حکم عامش در خصوص محیط زیست، خواستار اقدامی در رابطه با تغییر آب و هوا شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر روی بنرهایی که شرکت کنندگان به دست گرفته بودند، نوشته شده بود: "مذاهب مختلف ‌ یک سیاره" و "زمین، خانه مشترک ما؛ هم اکنون کاری برای تغییرات جوی صورت گیرد".

شرکت کنندگان در این راهپیمایی گفتند: رهبران جهان را تحت فشار بگذارید تا در نشست‌ سازمان ملل در پاریس اقدام قاطعانه‌ای برای جلوگیری از تاثیرات گرمای زمین انجام دهند.

پاپ فرانسیس، رهبرکاتولیک جهان در سخنرانی‌اش در جمع افرادی که برای پیام و دعای خیرش در میدان سن پیتر گردهم آمده بودند ضمن تشکر، این گروه‌ها را به ایجاد همکاری بین مذاهب برای "شناخت کامل محیط زیست" در راستای حفاظت از "خانه مشترکمان" تشویق کرد.

شرکت کنندگان در این سخنرانی پلاکاردهایی را در راستای حمایت از انرژی تجدیدپذیر و توسعه قابل دوام به دست گرفته و بادبادک‌هایی را به شکل کبوترهای سفید به پرواز درآوردند.

بر روی یکی از بنرها نوشته شده بود: "پاپ فرانسیس به خاطرحکم عامت متشکریم".

پاپ فرانسیس در حکم عامش که 18 ژوئن سال جاری میلادی منتشر شد، اقدامی فوری را برای نجات کره زمین از تخریب محیط زیست خواستار شد. وی از رهبران جهان خواست تا صدای گریه زمین و گریه ضعفا را شنیده و کلیسای کاتولیک را نیز در مناقشات سیاسی در خصوص تغییرات جوی شرکت دهند.

وی در این نخستین حکم عام پاپی در رابطه با محیط زیست خواستار اقدام قاطعانه‌ و فوری برای جلوگیری از فروسایی و گرمای زمین و حمایت از دانشمندان شد که می‌گویند اکثر این مسائل به خاطر اقدامات انسان ها به وجود آمده‌اند.

پاپ فرانسیس همچنین در این حکم خواستار تغییر شیوه زندگی در کشورهای ثروتمندی که در فرهنگ مصرف کنندگی غوطه ور شده‌اند و توقف رویکردهای بازدارنده‌ای شد که گاهی اوقات سود را به جنس خوب ارجح‌تر می‌دانند.

انتهای پیام

کد N873552

وبگردی