آفتاب
فرماندار دامغان خواستار شد:

ضرورت تفکیک آب شرب روستاییان از مصارف غیرشرب

ضرورت تفکیک آب شرب روستاییان از مصارف غیرشرب

فرماندار دامغان با بیان این‌که این‌که اکثر روستاهای شهرستان با بحران کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: باید میزان مصارف خانوارهای روستایی از آب شرب کنترل و مصارف غیرشرب از آب شرب روستایی تفکیک شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، علی‌اصغر مجد در جلسه ستاد بحران آب شهرستان دامغان که امروز دوشنبه 8 تیر برگزار شد ضمن تقدیر از تلاش‌های گسترده مدیریت آبفای شهری و آب و فاضلاب روستایی شهرستان تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم در شهرستان دامغان، محدودیت در منابع آب شرب برخی از روستاهای این شهرستان است.

وی با تاکید بر این‌که اکثر روستاهای شهرستان با بحران کم‌آبی دست و پنجه نرم می کنند بیان کرد: اساس برنامه دولت تدبیر و امید، برنامه‌ریزی کارشناسانه و علمی برای حل مشکلات مردم در هر حوزه‌ای است، و به لطف خداوند با هوشیاری و مدیریت مصرف، مشکلات آب شرب روستایی به نسبت مدت مشابه در سالهای قبل بسیار کاهش یافته است.

مجد اظهار کرد: تلاش ما بر این است که با برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت،میان مدت و درازمدت مسائل و مشکلات شهرستان به ویژه در حوزه کمبود آب را مرتفع کنیم.

فرماندار دامغان افزود: با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر و مواجهه با بحران بی‌آبی و کم‌آبی در تمام نقاط کشور، مدیریت مصرف و صرفه جویی همشهریان دامغانی بسیار ضروری است.

وی به ضرورت همکاری صاحبان منابع آبی روستاهای شهرستان با مجموعه آب و فاضلاب روستایی تاکید کرد و افزود: باید میزان مصارف خانوارهای روستایی از آب شرب کنترل و مصارف غیرشرب از آب شرب روستایی تفکیک شود.

فرماندار شهرستان هم‌چنین به برگزاری جلسه با دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و معتمدین محلی در خصوص مدیریت مصرف منابع آب تاکید کرد و از مدیریت آبفار شهرستان خواست نسبت به کلرزنی و تحویل آب آشامیدنی سالم به روستاییان اهتمام بیشتری داشته باشد.

هم‌چنین داورزنی مدیر آبفار شهرستان در این جلسه با ارائه گزارشی جامع، اقدامات انجام شده در سطح روستاهای شهرستان را بیان و اظهار کرد: به لطف خداوند در حال حاضر مشکل بی‌آبی و کم آبی اکثر روستاهای شهرستان برطرف شده است و از سال قبل تاکنون مشکل آب شرب روستاهای بق، صالح‌آباد، مایان، وامرزان، آهوانو، جزن، حاجی‌آباد بستجان، مجتمع اکبرزاده،خورزان و صید آباد مرتفع گردیده است.

داورزنی در خصوص مشکل کم آبی در روستای حسن آباد دامغان نیز اظهار داشت: متاسفانه در روستای پرجمعیت حسن آباد آب شرب منازل در برخی از خانوارها صرف مصارف کشاورزی می‌شود که با این موضوع به شدت برخورد خواهد شد و با اقدامات انجام شده ظرف 24 ساعت گذشته فشار آب در این روستا حدود دو و نیم لیتر در ثانیه افزایش یافته است.

وی هم‌چنین از بحران جدی آب در روستاهای حسین‌آباد دولاب، دشتبو، طزره، روستاهای منطقه سرکویر و منطقه تویه دروار خبر داد و اضافه کرد: انتظار می‌رود مردم در این شرایط بحرانی ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب، این اداره را در مدیریت مصرف منابع آبی کمک کنند تا مشکلات روستاها به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام

کد N873539

وبگردی