آفتاب

راهپیمایی اعتراضی 10 هزار نفری در خیابان‌های ایروان بدون توجه به تهدیدات پلیس

راهپیمایی اعتراضی 10 هزار نفری در خیابان‌های ایروان بدون توجه به تهدیدات پلیس

حدود 10 هزار معترض در پایتخت ارمنستان دست به راهپیمایی زده و تهدیدهای پلیس برای مختل کردن این راهپیمایی با استفاده از زور را نادیده گرفتند؛ راهپیمایی که علیه اقدام مناقشه آمیز دولت ایروان برای افزایش بهای برق صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، معترضان که برای دومین هفته متوالی اصلی‌ترین خیابان ایروان، پایتخت ارمنستان را مسدود کرده‌اند، علی رغم ضرب‌الاجل پلیس و تعهد سرژ سرکیسیان، رئیس جمهوری این کشور مبنی بر اینکه دولت طرح افزایش بهای برق را تعلیق کرده است، از متفرق شدن امتناع کردند.

این درحالی است که حدود 2000 تن از معترضان برای اجتناب از رویارویی با پلیس تصمیم گرفتند به نزدیکی میدان "آزادی" بروند اما 8000 معرض دیگر متعهد شدند تا در خیابان‌ "باگرامیان" باقی بمانند.

والری اوسیپیان، یکی از افسران ارشد پلیس به خبرنگاران گفت: اگر مردم پیشنهاد برقراری مجدد نظم عمومی در خیابان "با گرامیان" تا ساعت 23 به وقت محلی را نپذیرند، آن وقت ما این نظم عمومی را برقرار خواهیم کرد.

وی افزود، بسیاری از ساکنین این منطقه از سرو صدا و آشغال‌های خیابان‌ها شکایت‌ کرده‌اند.

اوسیپیان همچنین مدعی شد، در میان این معترضان عناصر تحریک کننده مسلح نیز حضور دارند.

معترضان که شعار "ارمنستان ارمنستان" و "نه به دزدی" سر دادند، متعهد شدند، تا زمانی که به طور کامل به خواسته‌هایشان نرسند، دولت را تحت فشار بگذارند.

یکی از این معترضان گفت: تا زمانی که پیروز شویم در خیابان خواهیم ماند. ما این بلوف رئیس جمهور را باور نمی‌کنیم.

یکی دیگر از معترضان گفت: ما مبارزاتمان را ادامه خواهیم داد. ما به مقامات اعتماد نداریم.

در همین حال سفارت آمریکا در ارمنستان از مقامات دولت و معترضان خواست تا از خود خویشتن‌داری نشان دهند.

در همین حال علاوه بر واشنگتن، بروکسل و سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز نسبت به خشونت‌های پلیس ارمنستان علیه معترضان ابراز نگرانی کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N873506

وبگردی