آفتاب

یونسکو: 3 / 2 میلیارد دلار برای آموزش کودکان مناطق جنگی نیاز است

یونسکو: 3 / 2 میلیارد دلار برای آموزش کودکان مناطق جنگی نیاز است

یونسکو امروز (دوشنبه) اعلام کرد، برای آموزش 34 میلیون کودکی که در کشورهای جنگ زده باید به مدرسه بروند، 3 / 2 میلیارد دلار لازم است که این مبلغ 10 برابر بیشتر از مبلغی است که در حال حاضر برای این منظور دریافت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، ایرینا بوکووا، مدیر کل یونسکو گفت: بازگشت به مدرسه بارقه‌ای از امید و عادی شدن زندگی برای کودکان و جوانان در کشورهای درگیر جنگ و ناآرامی است.

یونسکو در بیانیه‌ای اعلام کرد، از 2011 مبلغی برای کمک به آموزش کودکان در کشورهای جنگ زده تعیین شد اما سال 2014 یونسکو تنها دو درصد از این مبلغ را دریافت کرد.

آرون نباووت، مدیر گزارش نظارت بر آموزش جهانی برای همه در یونسکو گفت: مبلغ کنونی هم به قدر کافی نیست و ما برای رویارویی با مشکلات آموزشی جوانان و کودکان در این کشورهای ناآرام به مبلغ بیشتری نیاز داریم.

کودکان و بزرگسالان در کشورهای درگیر جنگ به ویژه دختران بیش از سایرین از مدرسه باز می‌مانند. یونسکو در گزارشی اعلام کرده که حتی در سال 2013 مبلغ کمک برای آموزش تنها به چهار درصد رسید و 5 / 15 میلیون کودک و جوان همچنان هیچ کمکی برای آموزش و تحصیل دریافت نمی‌کنند. در میان کشورهای درگیر جنگ که اوضاع تحصیلی بسیار بدی دارند جمهوری چاد و کنگو در راس قرار دارند. هائیتی، سودان و کشورهایی که در پی سونامی 2005 آسیا آسیب دیدند نیز در این فهرست جای گرفته‌اند. متاسفانه رسانه‌ها به برخی از کشورها بیش از سایرین تمرکز دارند و به بسیاری از خواسته‌های آموزش یونسکو هرگز ترتیب اثر داده نمی‌شود.

یونسکو ادامه داد: در 2013، 21 میلیون نفر در مناطق درگیر نیازمند کمک آموزشی بودند که تنها به هشت میلیون این افراد پاسخ داده شد.

انتهای پیام

کد N873399

وبگردی