آفتاب
کامرون:

داعش در حال برنامه ریزی برای انجام حملات وحشتناک در انگلیس است

داعش در حال برنامه ریزی برای انجام حملات وحشتناک در انگلیس است

نخست وزیر انگلیس امروز دوشنبه در اظهاراتی مدعی شد که گروه تروریستی داعش در حال برنامه ریزی برای انجام حملات وحشتناک علیه انگلیس و دیگر کشورهای غربی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دیوید کامرون» که در واکنش به کشته شدن ۳۰ شهورند انگلیسی در حادثه تروریستی روز جمعه تونس، صحبت می کرد با بیان این موضوع گفت: این یک تهدید واقعی است زیرا آنچه در حال رخ دادن است انحراف از یک دین بزرگ است که موجب این قتل های دردناک شده، انحرافی که مغزهای جوان زیادی را به بیراه می برد. 

نخست وزیر انگلیس که با شبکه بی بی سی مصاحبه می کرد در ادامه افزود: افرادی در عراق و سوریه هستند که در حال برنامه ریزی برای انجام حملات وحشتناک در انگلیس و سایر نقاط جهان هستند و تا زمانیکه داعش در این دو کشور (عراق و سوریه) حضور داشته باشد این تهدید نیز وجود دارد.

به نوشته رویترز، بعد از واقعه تونس سطح امنیتی در انگلیس به درجه «شدید» که دومین سطح امنیتی در بریتانیاست رسیده و این بدان معناست که امکان وقوع حملات تروریستی در این کشور بسیار محتمل است.

دیوید کامرون در روزهای گذشته نیز با انتشار یادداشتی در روزنامه دیلی تلگراف، خواستار افزایش اقدامات امنیتی در خصوص افراطیون حاضر در انگلیس شده بود. 

به گزارش مهر، انگلیس نقش بسیار پررنگی در تسلیح شورشیان حاضر در سوریه داشت و حتی زمانیکه اتحادیه اروپا صادرات تسلیحات به سوریه را ممنوع کرد انگلیس و فرانسه به اتفاق هم تهدید کردند که بصورت مستقل اقدام به تسلیح شورشیان حاضر در سوریه می کنند. این دو کشور همچنین روند انتقال افراطیون به سوریه برای پیوستن به گروه های تروریستی را تسهیل کردند اما اکنون این افراد در حال بازگشت به غرب هستند و همین امر پیامدهای امنیتی فراوانی را برای آنها بوجود آورده است.

کد N873253

وبگردی