آفتاب
پورابراهیمی خواستار شد

تکمیل سامانه نظام جامع مالیاتی کشور تا پایان سال 94

تکمیل سامانه نظام جامع مالیاتی کشور تا پایان سال 94

نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس خواستار ایجاد و تکمیل سامانه نظام جامع مالیاتی کشور تا پایان سال 94 شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "محمدرضا پورابراهیمی" صبح امروز در بازدید از ادارات کل امور مالیاتی و امور اقتصادی و دارایی استان کرمان در جمع مدیران، معاونین و کارکنان این مجموعه های اقتصادی با اشاره به اهمیت موضوعات اقتصادی در کشور، گفت: امروز اولویت اصلی نظام، مباحث اقتصادی است که باید به آن اهمیت ویژه ای داده شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه در صورت عملیاتی شدن متن توافق نهایی ایران با 1+5، تنها 20 درصد از مشکلات اقتصادی در کشور حل می شود، خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی در کشور ریشه در ساختارهای اقتصادی دارد که باید اصلاح شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته تحریم ها اثر دارد و منکر آن نیستیم ولی اینقدر مهم نیست چرا که اگر هم برداشته شود تازه به اقتصاد سال 90 در کشور می رسیم که مطلوب نیست.

نائب رئیس کمیسون ویژه اقتصادی مجلس با بیان اینکه کشور ما سال ها از محل فروش نفت اداره شده است و این موضوع در حال حاضر اقتصاد کشور را با مشکل مواجه نموده، گفت: یکی از نکات مورد توجه در اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری جدا شدن درآمد کشور از محل فروش نفت است.

وی با اشاره به اینکه باید اقتصاد کشور از درون اصلاح ساختاری شود و به سراغ درآمدهای مستمر مالیاتی برویم، افزود: در حال حاضر فرار و نشت مالیاتی در کشور وجود دارد که باید از آن جلوگیری شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه اسم مالیات که می شود همه فکر می کنند که مخاطب مالیات حقوق بگیران دولت و کارگران و قشر مستضعف جامعه است، خاطر نشان کرد: مالیات این اقشار که به راحتی و حتی قبل از پرداخت، دریافت می شود منظور از درآمد مستمر مالیاتی، مالیات های کلان است که بعضا فرار مالیاتی انجام می شود.

وی یا تاکید بر اینکه باید هر چه سریعتر سامانه نظام جامع مالیاتی کشور ایجاد شود، گفت: کلیه فعالان اقتصادی در کشور موظف به ارائه اطلاعات اقتصادی خود به شبکه نظام مالیاتی هستند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیگر پذیرفته نیست فردی حقیقی و یا حقوقی اظهار نامه مالیاتی خود را ارائه ندهد، افزود: اطلاعات اقتصادی کشور باید شفاف باشد تا برنامه ریزی دقیق اقتصادی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه امروز راهی به جزء اتکا به درآمدهای مستمر مالیاتی در کشور نداریم، خاطرنشان کرد: ظرفیت های بزرگی در استان کرمان و کشور وجود دارد که نباید آنها را نادیده گرفت بلکه باید از این توانمندی درون نظام که بسیار هم پرقدرت و با اهمیت است استفاده کرد.

انتهای پیام

کد N873132

وبگردی