آفتاب

کامرون: همکاری با اسد علیه داعش خطای بزرگی است

کامرون: همکاری با اسد علیه داعش خطای بزرگی است

نخست‌وزیر انگلیس با بیان اینکه تروریست‌های داعش در عراق و سوریه برای حملات تروریستی به انگلیس برنامه‌ریزی می‌کنند، گفت همکاری با بشار اسد در مبارزه علیه داعش خطای بزرگی است و داعش تهدیدی برای غرب محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در مطلبی برای روزنامه دیلی تلگراف نوشت: حملات جمعه گذشته در تونس نشان‌ دهنده سطحی از شرارتی است که انگلیس با آن مقابله می‌کند و نشان‌ دهنده شباهت آن با حملات علیه مجله شارلی ابدو فرانسه و مدارس در پاکستان است. ما نمی‌ترسیم. اولویت اصلی ما باید کمک به قربانیان حمله در تونس باشد. انگلیس بیش از 50 کارمند مشاور، افسر پلیس و کارشناس از صلیب سرخ در منطقه سوسه در تونس دارد که به اوضاع رسیدگی می‌کنند.

اظهارنظرهای کامرون در بحبوحه گزارش‌های رسانه‌ای درباره افزایش تعداد تلفات انگلیسی‌ها در این حمله از 15 تن به 30 تن مطرح شد. کامرون همچنین گفت که با رئیس‌جمهوری تونس در ارتباط است و از مقام‌های این کشور برای همکاری‌هایشان قدردانی کرد.

نخست‌وزیر انگلیس درباره مقابله با داعش نوشت: راه‌حل این مساله مقابله با منشاء اصلی این گروه در سوریه، عراق و لیبی است. این بدان معناست که باید دولت‌ها را برای تقویت نهادهای ضعیف سیاسی حمایت کنیم و با بی‌ثباتی سیاسی به مقابله برخیزیم. مقابله با این ایدئولوژی شاید مهمترین مساله باشد. برای رویارویی و شکست این ایدئولوژی مسموم باید به این نتیجه برسیم که چه چیزی اشتباه است. ما باید آن چیزی را شکست دهیم که جوانان را از تونس تا کویت، از بلژیک تا بریتانیا متقاعد می‌کند به داعش بپیوندند.

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه مطلب خود نوشت: چنین حملاتی به نام عقیده و مذهب و در ماه رمضان توهین به تمام جهان اسلام است. ما باید به شدت صبور باشیم و این‌گونه بیان‌ها درباره افراط‌گرایی را محکوم کنیم و کنار بگذاریم.

وی در ادامه مدعی شد: تروریست‌های داعش در عراق و سوریه برای حملات تروریستی به انگلیس برنامه‌ریزی می‌کنند. همکاری با بشار اسد (رئیس‌جمهوری سوریه) در مبارزه علیه داعش خطای بزرگی است. داعش تهدیدی برای غرب است.

انتهای پیام

کد N873034

وبگردی