آفتاب

آخرین گفته‌های عامل حمله انتحاری در کویت

آخرین گفته‌های عامل حمله انتحاری در کویت

ایسنا نوشت:


گروه تروریستی داعش به تازگی فایل صوتی را منتشر کرده که در آن عامل حمله به مسجد امام صادق (ع) کویت پیش از اقدام انتحاری از شیعیان انتقاد کرده و آنها را تهدید می‌کند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، تروریست‌های داعش فایل صوتی را تحت عنوان "وصیت سرباز خلافت ابوسلیمان الموحد، عامل حمله به معبد رافضی‌ها در کویت" در پایگاه‌های اینترنتی منتشر کردند که در آن عامل حمله به مسجد امام صادق (ع)، در حالی که فریاد می‌زند "می‌خواهم با پیامبر (ص) افطار کنم"، شیعیان را تهدید می‌کند.

وی در این فایل صوتی می‌گوید: "شمارا به بدی‌ها و به مرگ بشارت باد، ما در کمین شما هستیم و حادثه آینده سخت‌تر و تلخ‌تر خواهد بود".

وی در این فایل که مدت آن حدود چهار دقیقه است، شیعیان را "رافضی" و "دشمنان دین" می‌خواند.

این عضو داعش در سخنان خود از آیات قرآن استفاده کرده و مدعی شده که ابوبکر البغدادی، رهبرداعش "خلیفه مسلمانان" است.

وزارت کشور عربستان در صفحه خود در پایگاه اجتماعی "توییتر" نوشت که فهد سلیمان القباع، متولد سال 1992 و عامل حمله به کویت، هیچ گونه سابقه و فعالیت مرتبط با تروریسم نداشته است.

وزارت کشور عربستان همچنین اعلام کردکه این فرد روز پنج شنبه گذشته از طریق هوایی ریاض را به مقصد منامه ترک کرده است و سفرهای قبلی وی ثبت نشده است.

وزارت کشور عربستان تاکید کرده که با کویت برای مقابله با تندروی و بازداشت مظنونان و تروریست‌ها همکاری می‌کند.

به دنبال حمله یکی از تروریست‌های وابسته به داعش به مسجد امام صادق (ع) در منطقه "الصوابر" صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت دستور داد تا برای تعمیر آسیب‌هایی که به این مسجد وارد شده است اقدامات لازم به عمل آید.

همچنین علی العمیر، وزیرنفت کویت اعلام کردکه دولت این کشور امروز (دوشنبه) تدوین قوانین امنیتی جدید را بررسی خواهد کرد.

وزارت کشور کویت روز یکشنبه هویت عامل انتحاری حمله به مسجد امام صادق (ع) را شناسایی کرد.

52261

کد N872955

وبگردی