آفتاب

حماس، نشست فوق‌العاده گروه‌های فلسطینی درباره تشکیل دولت "وحدت ملی" را خواستار شد

حماس، نشست فوق‌العاده گروه‌های فلسطینی درباره تشکیل دولت "وحدت ملی" را خواستار شد

جنبش مقاومت اسلامی حماس برگزاری نشستی فوق‌العاده میان گروه‌های فلسطینی جهت بررسی پرونده‌ تشکیل دولت وحدت ملی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری "معا" فلسطین، موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش خواهان نشستی فوق‌العاده میان گروه‌های سیاسی فلسطین با حضور امضاکنندگان توافقنامه قاهره جهت بررسی پرونده‌های آشتی ملی و مساله تشکیل دولت وحدت ملی شده است.

وی گفت: عزام الاحمد، مسئول پرونده آشتی ملی فلسطین به جنبش حماس پیشنهاد داده دولت توافق ملی به دولت وحدت ملی تغییر کند اما حماس هنوز پاسخی به این پیشنهاد الاحمد نداده است.

ابومرزوق در ادامه مخالفتش را با هرگونه برنامه سیاسی در دولت وحدت ملی اعلام و تاکید کرد اگر چنین چیزی باشد باید براساس سند توافق ملی صورت بگیرد.

این رهبر حماس افزود: عباس هرچه می‌خواهد می‌گوید اما این که بخواهد به دولت برنامه سازمان آزادی بخش را تحمیل کند قابل قبول نیست؛ چرا که عباس تاکنون حتی یک بار و حتی در توافقنامه‌های ملی اشاره‌ای به این مساله نکرده است. ما اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم و توافق کرده‌ایم که مذاکرات جزء اختیارات اختصاصی رهبری واحد که مورد توافق دو طرف باشد قرار گیرد.

ابومرزوق ادامه داد: دولت وحدت ملی دولتی است که هیچ مسئولیت سیاسی مهمی که مورد توافق قرار گرفته باشد ندارد پس لازم است یک شورای قانونگذاری تشکیل شده و مشکلات کارمندان از این طریق حل شود و با تعیین شروط جدید امور به شکل عادی جریان داشته باشد.

انتهای پیام

کد N872945

وبگردی