آفتاب

تدابیر شدید امنیتی در مصر در آستانه دومین سالروز "کودتای نظامی"

تدابیر شدید امنیتی در مصر در آستانه دومین سالروز "کودتای نظامی"

با نزدیک شدن به دومین سالروز "کودتای نظامی" و برکناری محمد مرسی از قدرت، وزارت کشور مصر تدابیر امنیتی شدیدی را برای مقابله با هرگونه تظاهرات احتمالی اتخاذ و 190 هزار نظامی این کشور را مسئول تامین امنیت در نواحی مختلف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، همزمان با نزدیک شدن به تاریخ 30 ژوئن، سالروز تظاهرات علیه محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر به رهبری جنبش تمرد، که از آن با عنوان "کودتای نظامی" یاد می‌شود، وزارت کشور مصر بازداشت‌های گسترده را در چندین استان برای مقابله با اعتراضات و تظاهرات احتمالی در این روز آغاز کرده است.

در همین راستا وزارت کشور مصر 190 هزار سرباز و افسر ارتش را به تامین امنیت در دومین سالروز «کودتای نظامی» اختصاص داده است. نیروهای مسلح مصر نیز مشارکت خود را در مراسم موسوم به "جشن‌های انقلاب ژوئن" اعلام کرده‌اند.

در مقابل گروه‌های سیاسی مصری از جمله اخوان المسلمین خواهان برگزاری تظاهرات در سراسر مصر شدند.

حامیان محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر 28 ژوئن 2013 تظاهرات گسترده‌ای را با شعار «تظاهرات میلیونی در حمایت از رئیس‌جمهور» در میدان رابعه العدویه برگزار کردند. بعد از این تظاهرات، تظاهرات دیگری نیز با عنوان "انقلاب 30 ژوئن" در مخالفت با مرسی برگزار شد که «جبهه نجات» و «جنبش تمرد» از سازمان دهندگان این تظاهرات بودند. این تظاهرات به برکناری دولت مرسی در سوم ژوئیه 2013 ختم شد.

انتهای پیام

کد N872872

وبگردی