آفتاب

سوریه: حل بحران منوط به اراده بین‌المللی واقعی برای مقابله با تروریسم است

سوریه: حل بحران منوط به اراده بین‌المللی واقعی برای مقابله با تروریسم است

وزیر آشتی ملی سوریه حل بحران این کشور را مشروط به اراده‌ واقعی بین‌المللی برای مقابله با تروریسم و دستیابی به راه‌حل سیاسی دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، علی حیدر، وزیر آشتی ملی سوریه در دیدار با فرستاده رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی گفت: توافق بین‌المللی با حل سیاسی بحران سوریه و مقابله با تروریسم و نیز اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت درباره سوریه، ضامن خروج سوریه از بحران است و در این راستا عزم و اراده و تصمیم قاطعانه بین‌المللی برای پایان حمایت‌ کشورها از تروریسم و تجهیز تروریست‌ها به سلاح و نیز ممانعت از گسیل آنان به سوریه، امری ضروری است.

وزیر آشتی ملی سوریه در ادامه گفت: عامل اصلی که مانع مذاکرات آشتی ملی می‌شود یک عامل خارجی است ولی با وجود تمامی مشکلات در بیش از 50 منطقه در کشور آشتی برقرار شده است.

منابعی رسمی ماه گذشته اعلام کردند: به دلیل اعتماد مردم به نهادهای دولتی، زمینه برای سازش ملی بیشتر و وسیع‌تر شده است.

مقامات سوریه بارها از جامعه جهانی خواسته‌اند کشورهای عربی و غربی را به دلیل حمایت مالی و نظامی از تروریست‌ها محاکمه کنند.

مناطق مختلفی در سوریه به ویژه شهر دمشق و ریف آن شاهد آتش‌بس به شکل‌های مختلف بوده‌اند و توافقنامه آشتی در محله القدم اجرا و تیراندازی‌ها متوقف شد. همچنین پیش از آغاز دوباره درگیری‌ها کمک‌های انشانی به اردوگاه یرموک رسید. همچنین در منطقه برزه در دمشق و بیلا و یلدا در ریف دمشق برخی خدمات شهری از سر گرفته شدند و محله‌های قدیمی شهر حمص نیز شاهد اجرای توافقی برای خروج مخالفان از شهر و تحویل سلاح‌هایشان بود.

انتهای پیام

کد N872829

وبگردی