آفتاب
با دریافت حکم آزادی؛

اسیر فلسطینی به اعتصاب غذای 55 روزه خود پایان داد

اسیر فلسطینی به اعتصاب غذای 55 روزه خود پایان داد

خضر عدنان، یکی از اسیران فلسطینی و از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین پس از 55 روز اعتصاب غذا، بالاخره با امضای توافقنامه آزادی از سوی مقامات رژیم به اعتصاب غذای خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جواد بولص، وکیل مدافع خضر عدنان در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: خضر عدنان شب گذشته پس از توافق مقامات اسرائیل با آزادی وی در دوازدهم ماه ژوئیه آتی به اعتصاب غذای خود پایان داد.

همچنین انجمن اسیران فلسطینی نیز در بیانیه‌ای خبر پایان اعتصاب غذای 55 روزه این اسیر فلسطینی را تایید کرد.

دفتر اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این خصوص اعلام کرد: خضر عدنان پس از امضای توافقنامه‌ای با نمایندگان مقامات امنیتی اسرائیل و مسئولان اداره زندان‌ها مبنی بر آزادی وی تا قبل از عید فطر، اعتصاب غذای خود را پایان داد که این به منزله پیروزی بزرگی برای اسرای فلسطینی است.

در این بیانیه آمده است: این توافقنامه با پایداری اسطوره‌ای عدنان و تهدیدات گردان‌های القدس،(شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی) برای آغاز جنگی جدید به دست آمد ور در عین حال دستگاه‌های اطلاعاتی مصر و دیگر طرف‌ها تلاش‌های بسیاری برای دستیابی به این توافق انجام دادند.

خضر عدنان 37 ساله پس از اینکه قرار شد پنجم سپتامبر آینده آزاد شود اعتصاب غذای خود را آغاز کرد. این دومین باری است که عدنان با اعتصاب غذا رژیم صهیونیستی را وادار به عقب نشینی از سیاست‌های ظالمانه‌اش علیه اسیران فلسطینی می‌کند. عدنان در سال 2012 نیز به مدت 96روز دست به اعتصاب غذا زد.

عدنان به دنبال ادامه اعتصاب غذای خود که از چهارم مه گذشته آغاز کرده بود از نظر جسمانی به شدت دچار مشکل و به بیمارستانی در سرزمین های اشغالی منتقل شد اما در بیمارستان نیزاز دریافت سرم‌های تقویتی یا انجام آزمایش‌های پزشکی خوددای می‌کرد. وی که پدر شش فرزند از شهر جنین در کرانه باختری است در ژوئیه گذشته برای دهمین بار بدون هیچ محاکمه‌ای بازداشت شد. این اقدام تحت عنوان بازداشت اداری صورت گرفت که رژیم صهیونیستی مدعی است این اقدامی امنیتی برای ممانعت از خشونت است.

انتهای پیام

کد N872781

وبگردی