آفتاب
رئیس انجمن علمی فرش ایران خبر داد

برگزاری همایش ملی «دانشجویان و دانش‌آموختگان فرش دستباف ایران»

برگزاری همایش ملی «دانشجویان و دانش‌آموختگان فرش دستباف ایران»

رئیس انجمن علمی فرش ایران از برگزاری چهارمین همایش ملی دانشجویان و دانش‌آموختگان فرش دستباف ایران خبر داد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر امیر‌حسین چیت‌سازیان هدف از برگزاری این همایش را ایجاد فضای مناسب برای دستاوردهای علمی و هنری دانشجویان و دانش‌آموختگان فرش دستباف، معرفی جلوه‌های زیبای هنر فرش دستباف در قالب نمونه آثار هنری دانشجویان و دانش‌آموختگان فرش کشور و ایجاد زمینه برای تبادل اطلاعات علمی و هنری و نیز انتقال یافته‌های جدید به دانشجویان و دانش‌آموختگان ذکر کرد و افزود: این همایش پانزدهم و شانزدهم مهرماه امسال در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

وی بررسی جایگاه فرش دستباف در سند چشم‌انداز 1404، چالش‌های دانشجویان و دانش‌آموختگان فرش، آینده پژوهی در فرش دستباف، فرش و اقتصاد مقاومتی، تجارت الکترونیک فرش دستباف، شیوه‌های تدریس و آموزش دانشگاهی فرش دستباف، بررسی سرفصل‌های دانشگاهی رشته فرش دستباف، شناخت تهدیدهای پیش‌روی فرش و راه‌های برطرف کردن آن را از محورهای این همایش برشمرد و اظهار کرد: شرکت در همایش برای همه دانشجویان و دانش‌آموختگان فرش با هر گرایش و در هر مقطع و هر دانشگاه و موسسه آموزش عالی رسمی (دولتی وغیردولتی) آزاد است. همچنین سایر دانشجویانی که تنها یک مقطع تحصیلی آن‌ها، کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد فرش بوده و سایر مقاطع غیر مرتبط باشد نیز مجاز به شرکت در همایش هستند.

رئیس انجمن علمی فرش ایران، آخرین مهلت ارسال آثار و اصل مقالات را 7 شهریور ماه امسال ذکر کرد و افزود: نتایج داوری آثار و مقالات نیز 31 شهریور امسال اعلام می‌شود.

چیت‌سازیان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در همایش می‌توانند با مراجعه به وب سایت www.icsa.ir تقاضای خود را مطابق با فرم شماره یک به مدیرگروه فرش دانشگاه محل تحصیل و یا دبیرخانه همایش تحویل دهند. همچنین می‌توانند فرم ثبت نام را کامل و به پست الکترونیکی [email protected] ارسال کنند.

رئیس انجمن علمی فرش ایران، همچنین از برگزاری همایش ملی فرش دستباف خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این همایش نیز با محورهای طرح، نقش و زیباشناسی، فناوری و مواد اولیه، مدیریت، اقتصاد و بازاریابی، پیشینه فرش خراسان جنوبی و آینده پژوهی در فرش دستباف ایران و خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

چیت سازیان، زمان ارسال مقالات به این همایش را هفتم شهریورماه ذکر و اظهار کرد: این همایش نیز شانزدهم مهرماه امسال در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، دانشگاه کاشان از حامیان علمی چهارمین همایش ملی دانشجویان و دانش‌آموختگان فرش دستباف ایران است.

انتهای پیام

کد N872771

وبگردی