آفتاب

احمدی: آمریکایی‌ها بیش از همه به توافق هسته‌ای نیازمندند

احمدی: آمریکایی‌ها بیش از همه به توافق هسته‌ای نیازمندند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت ‌که آمریکایی‌ها بیش از هر کس نیازمند دستیابی به نتیجه در مذاکرات هسته‌ای هستند.

حجت الاسلام والمسلمین وحید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: اگر غربی‌ها واقع‌بینانه به شرایط نگاه کنند و دست از زیاده‌خواهی بردارند رسیدن به توافق کار سختی نیست اما اگر مثل گذشته زیاده‌خواهی کنند و بخواهند مسائل جدیدی را مطرح کنند جمهوری اسلامی ایران مجموعه‌ای از خطوط قرمز را دارد که نمی‌تواند از آن عبور کند و تیم مذاکره کننده هم بر این تأکید دارد.

وی با بیان این‌که غرب به ویژه آمریکا نیازمند نتیجه مذاکرات هسته‌ای است، ‌تصریح کرد: البته آنها تلاش می‌کنند هزینه ایران را افزایش دهند و هزینه خود را کاهش دهند. اما این‌که آنها به نتیجه این مذاکرات نیاز دارند موضوعی است که شکی در آن وجود ندارد.

نماینده مردم کنگاور در مجلس، ادامه داد: مهم است که ببینیم غربی‌ها چقدر در خواستشان صداقت دارند. اگر آنها صداقت داشته باشند احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات وجود دارد اما اگر بخواهند حقوق ما را نادیده بگیرند جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند از منافعش بگذرد و در این صورت نباید خیلی به آینده مذاکرات خوشبین بود.

احمدی با اشاره به اهمیت دستیابی به توافق هسته‌ای برای رئیس جمهور آمریکا نیز گفت: اوباما در طول دوران ریاست جمهوری‌اش شعارهای زیادی داده اما در عمل کردن به آنها نتوانسته توفیق زیادی کسب کند. در مورد مسأله هسته‌ای هم او نیازمند کسب پیروزی برای حزبش است؛ زیرا سال آینده انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست و قطعاً‌ آنها تمایل دارند که حزبشان به موفقیتی در این زمینه دست؛ یابد بنابراین شخص اوباما می‌تواند با تبیین شرایط واقعی جامعه بین‌الملل و جایگاه ایران در دستیابی به این توافق موثر باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که آمریکایی‌ها بیش از هر کس نیازمند دستیابی به نتیجه در مذاکرات هسته‌ای هستند، خاطرنشان کرد: اگر نتیجه حاصل نشود این آمریکاست که ضرر می‌کند زیرا افکار عمومی جامعه جهانی این شکست را نتیجه زیاده‌خواهی آمریکا خواهد دانست و تقصیر متوجه ایران نخواهد شد بنابراین، در صورت عدم حصول نتیجه شکست بیشتر متوجه آمریکایی‌ها خواهد بود.

انتهای پیام

کد N872751

وبگردی