آفتاب

سرکیسیان: برخی به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در ارمنستان هستند

سرکیسیان: برخی به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در ارمنستان هستند

رئیس جمهوری ارمنستان اعلام کرد که برخی در میان معترضان اعتراض های اخیر ایروان به دنبال بی ثبات کردن اوضاع این کشور بوده اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرژ سرکیسیان رئیس‌جمهوری ارمنستان اواخر روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد: هدف برخی در میان معترضان اعتراض های اخیر ایجاد آشوب و بی ثباتی در این کشور و تحریک شهروندان برای به راه انداختن درگیری بوده است.

سرکیسیان که به خاطر تداوم اعتراضات مردمی علیه افزایش بهای برق در ایروان و سایر مناطق به شدت تحت فشار است، اعلام کرده که دولت موقتاً افزایش بهای برق مصرفی را به حالت تعلیق درمی‌آورد و اجرای آن را به بررسی بیشتر منوط می‌کند. اما معترضان این اظهارنظر از جانب دولت ایروان را ناکافی دانسته و بار دیگر خواستار لغو این برنامه شدند.

سرکیسیان بار دیگر تاکید کرد که مقامات این کشور اماده هستند تا از طریق مذاکره مشکلات را حل و فصل کنند. وی از مردم ارمنستان خواست تا از انجام اقدامات مغایر با قانون اساسی این کشور جلوگیری کنند.

اعتراضات در پایتخت جمهوری ارمنستان پس از هجوم صدها پلیس ضدشورش در تظاهرات روز سه‌شنبه گذشته و استفاده از آب پرفشار برای متفرق کردن و سرکوب معترضان شدت گرفته است.

انتهای پیام

کد N872592

وبگردی