آفتاب
رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریب مذاهب:

شهید بهشتی در میدان مبارزه با افکار افراطی پایدار بود

شهید بهشتی در میدان مبارزه با افکار افراطی پایدار بود

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریب مذاهب گفت: 50 درصد از افراد شرکت‌کنندگان در نماز جمعه هامبورگ، مسلمانان سنی هستند که همه این‌ها ثمره فعالیت‌های شهید بهشتی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران، حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت سی ‌و چهارمین سالگرد شهدای هفت تیر با بیان این‌که «شهید بهشتی با افراد مختلف مکاتبه داشت و مذاهب مختلف را در دوران فعالیت خود در هامبورگ، کنار هم جمع می‌کرد»، ادامه داد: شهید بهشتی در برابر متفکران فلسفه غرب و حتی در دانشگاه‌ها حضور جدی داشت و با آشنایی به چند زبان زنده دنیا توانست مذهب شیعه را به لحاظ آکادمیک در دنیا راه بیندازد.

وی اظهار کرد: دکتر بهشتی در میدان مبارزه با افکار افراطی و هم در جبهه سیاسی در برابر منافقان، پایدار بود اما به حرکت مردمی، اعتقاد راسخ داشت.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از شبهاتی که در جامعه ما اتفاق می‌افتد نشات گرفته از نگاه افراطی برخی از کج‌اندیشان تنگ‌نظر است که انسان را به جای پویندگی و نشاط به سکوت و انجماد و تحجر هدایت می‌کند و تلاش می‌کنند دین را که امری فرازمانی و متعلق به همه انسان‌هاست در تنگنای خفه‌کننده گرفتار سازند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریب مذاهب افزود: دنیاطلبان بی‌درد که در برابر کلیات اسلام ایستاده‌اند در تلاش هستند دین را از ذهن بشر حذف کنند و تاکنون نتوانستند موفق عمل کنند.

وی اظهار کرد: داعشی‌ها و گرایش‌های سلفی دانش‌آموخته دانشگاه انگلیس هستند و کسی که می‌داند در پشت صحنه چه خبر است با قدرت تمام از انگلیس با عنوان خبیث یاد می‌کند.

انتهای پیام

کد N872359

وبگردی