آفتاب
جانباز حادثه هفت تیر:

اعمال فشار بر قوه قضاییه خیانت به خون شهید بهشتی است

اعمال فشار بر قوه قضاییه خیانت به خون شهید بهشتی است

یکی از جانبازان حادثه هفت تیر گفت: کسانی که به دنبال اعمال فشار بر قوه قضاییه و انحراف مسیر دادرسی‌ها هستند باید بدانند که اقدام آن‌ها خیانت به خون شهید بهشتی و شهدای هفت تیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در شهرضا، آیت‌الله قدرت‌الله نجفی در مراسم بزرگداشت شهید بهشتی و شهدای حادثه هفت تیر اظهار کرد: قوه قضاییه قوه‌ای مستقل است که شهید بهشتی تلاش‌های زیادی در راه بازسازی و حفظ استقلال آن متحمل شد و از این جهت باید حرمت و قداست آن محفوظ بماند.

وی افزود: شهید بهشتی حدود یک سال قبل از شهادت خود دانشکده‌ای برای تربیت قضات تاسیس کردند که در آن با همکاری آیت الله موسوی اردبیلی، آیت الله جوادی آملی و اینجانب دروس حقوقی و فقهی را به داوطلبان تصدی کرسی قضا آموزش می‌دادیم.

وی تصریح کرد: این دانشکده هم‌زمان با شهادت شهید بهشتی تعطیل شد، اما بخش اعظمی از قضات و روسای دادگستری‌ها سالیان بعد از میان دانشجویان همین دانشکده تربیت شدند و خدمات شایان ذکری به قوه قضاییه انجام دادند.

این بازمانده حادثه هفت تیر، شهید بهشتی را سیاستمداری آگاه و مومنی مجاهد دانست و تاکید کرد: در منطق و دیدگاه این شهید بزرگوار دین و سیاست از هم جدا نبود و این دو عنصر همواره در کنار هم و تحت فرامین ولایت به خدمت گرفته می‌شد.

وی تصریح کرد: شهید بهشتی هیچ گاه برای نیل به اهداف بی‌ارزش دنیایی مواضع والای خود را زیر پا نگذاشت، علی‌رغم کارشکنی‌ افرادی چون بنی‌صدر حاضر نشد ذره‌ای از مواضع امام (ره) عدول کند.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد به امور سیاسی بی‌اعتنا هستند و برخی نیز بنا به مصالح مادی مواضع مختلفی اتخاذ می‌کنند که هیچ کدام از این اقدامات با منش انقلابی امام(ره) و مقام معظم رهبری سازگار نیست.

نجفی گفت: شهید بهشتی هیچ گاه انقلاب را فدای چیزی نکرد حتی در زمانی که مورد شدیدترین تهاجمات قرار داشت، باز هم گوش به فرمان ولی فقیه زمان باقی ماند و همین مسئله یکی از علل ماندگاری نام و یاد ایشان است.

انتهای پیام

کد N872354

وبگردی