آفتاب
مدیر حوزه‌های علمیه:

طلاب، مراقب برنامه‌های معاندان و دشمنان باشند

طلاب، مراقب برنامه‌های معاندان و دشمنان باشند

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که «شرایط امروز حوزه با گذشته بسیار متفاوت است» گفت: امروز توجه معاندین به حوزه بسیار زیاد شده باید مراقب بود تا دست این دشمنان از نهاد حوزه کوتاه شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که «شرایط امروز حوزه با گذشته بسیار متفاوت است» گفت: امروز توجه معاندین به حوزه بسیار زیاد شده باید مراقب بود تا دست این دشمنان از نهاد حوزه کوتاه شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در نشستی با کارکنان معاونت آمار و بررسی حوزه‌های علمیه با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار کرد: رسول اعظم(ص) فرمودند: یا علی! سه چیز در دنیا باعث خوشحالی و شادی مؤمن است: ملاقات و دیدار برادران دینی، افطار دادن به روزه‌دار و بیدار بودن در آخر شب.

وی گفت: شادی‌ای مطلوب است که مورد رضایت حضرت حق باشد؛ چراکه برخی قصد شادمانی مردم با انجام منکرات را دارند که شایسته نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع)، خاطرنشان کرد: خداوند رحمت کند کسی را که چون حقّی دید آن را کمک کند، یا ستمی را مشاهده کرد از آن باز دارد و یار ستمدیده باشد تا جایی که او را به حقّش برساند.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: فلسفه وجودی معاونت آمار، صیانت، حفاظت و نگهداری حوزه و روحانیت از آسیب‌هاست.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که «وظیفه دادسرای ویژه، برنامه‌ای بالاتر از معاونت آمار و بررسی است» اظهار کرد: نباید منتظر ماند که جرمی اتفاق بیافتد؛ بلکه باید تیزبینانه موقعیت حوزه را رصد کرده تا آسیبی در آن وارد نشود.

حسینی‌بوشهری تأکید کرد: بنا نیست منتظر بمانیم غده چرکینی ایجاد شود؛ سپس به دنبال آن برویم.

وی ادامه داد: باید رصد کرد که دشمنان چه آسیب‌هایی را برای حوزه تعریف و برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ چراکه مرزبانی درست از حوزه، از وظایف معاونت آمار و بررسی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: معاونت آمار باید ارتباط خود را با طلاب بیشتر کرده و این عزیزان را با مباحث و آسیب‌های روز آشنا کنند.

امام جمعه قم تصریح کرد: در مرحله برخورد، باید خیرخواه باشید؛ چراکه پرونده سازی علیه یک طلبه، از وظایف اصلی شما نیست؛ بلکه آخرین مرحله است.

حسینی‌بوشهری با تأکید بر سرعت در انجام کارها، گفت: کار طلاب را کار خود فرض کنید تا کمی از مشکلات این عزیزان برطرف شود.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، وی با بیان این‌که «شرایط امروز حوزه با گذشته بسیار متفاوت است» خاطرنشان کرد: امروز تعداد معاندین به حوزه بسیار زیاد شده و شما عزیزان باید مراقب باشید تا دست این دشمنان از نهاد حوزه کوتاه شود.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: امروز دشمنان بر روی اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی، ایران‌هراسی و روحانیت هراسی برنامه داشته و شما باید با رویکرد جدید، این راه را بر روی معاندان و دشمنان ببندید.

انتهای پیام

کد N872055

وبگردی