آفتاب

مقام نظامی انگلیس: حملات سایبری گسترده‌ای علیه وزارت دفاع انجام می‌شود

مقام نظامی انگلیس: حملات سایبری گسترده‌ای علیه وزارت دفاع انجام می‌شود

یکی از مقامات امنیتی انگلیس گفت، وزارت دفاع این کشور روزانه هزاران حمله سایبری را دفع و سیستم‌های نظامی‌اش روزانه بیش از یک میلیون رویداد مشکوک را ثبت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه فایننشیال‌تایمز، از آنجایی که تاسیسات زیربنایی بسیار مهم مبتنی بر ارتباطات دیجیتالی هستند، جنگ سایبری یکی از مسائل امنیت ملی بسیارمهم محسوب می‌شود.

"اشتون کارتر"، وزیر دفاع آمریکا اخیرا هشدار داد، تهاجمی سایبری به شبکه کامپیوتری یکی از کشورهای عضو ناتو هزینه‌بر خواهد بود و می‌تواند باعث یک واکنش جمعی شود که فراتر از فضایی سایبری است.

آندرس فوگ راسموس، دبیرکل سابق ناتو اوایل سال جاری میلادی ضمن ادعای این مساله که امنیت سایبری به بخشی از تدابیر امنیت جمعی تبدیل شده، از متحدان ناتو خواست تا تدابیر دفاعی خود را علیه این جنگ نامتعارف تقویت کنند.

در همین حال "آلن هیل"، رئیس برنامه دفاع سایبری نیروهای مسلح انگلیس گفت، یگانش در یک روز یک میلیون رویداد سایبری مشکوک به شبکه اینترنتی را کشف و ثبت می‌کنند که اگر این مساله را مدیریت نکنند باعث اختلال در سیستم و در نتیجه یک حمله سایبری می‌شود.

وی مدعی شد: صدها مورد از این رویدادهای مشکوک صد حملات سایبری جدی به شبکه کامپیوتری وزارت دفاع انگلیس را به همراه دارند. من روزانه با حملات متعدد و مختلفی سروکار دارم. هدف مهاجمان نیز مشخص است. این مساله روزانه تکرار می‌شود و ما نیز باید هوشیار باشیم.

این مقام نظامی انگلیس ریاست سرویس‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی وزارت دفاع انگلیس را که یکی از شاخه‌های محرمانه نیروهای مسلح است، به عهده دارد که مسوول ظرفیت‌های دفاع سایبری انگلیس است.

علی‌رغم اینکه انتظار می‌رود دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس بودجه دفاعی را تا 1.4 میلیارد یورو کاهش دهد، هیل معتقد است که بودجه امنیت سایبری کاهش نخواهد یافت چراکه ماهیت چنین تهدیدهایی نیازمند راه‌حل‌های پیشرفته است.

وی گفت: تدارکات سریعتر تنها راهی است که ما برای باقی ماندن در راس این بازی در اختیار داریم چرا که این تکنولوژی به سرعت در حال تغییراست. ما بسیار پیشرفته هستیم اما هیچ‌گونه آسوده‌خاطری وجود ندارد. اصولاً ما آنچه را که می‌خواهیم تشریح می‌کنیم و سپس طی 10 سال آن را می‌سازیم. این برای تجهیزات جنگی همچون تانک و کشتی و هواپیما خوب است اما نه برای فناوری اطلاعات.

انتهای پیام

کد N871953

وبگردی