آفتاب
در پیامی به امیر کویت

صالحی: راهکاری جامع برای رهایی جهان اسلام از افراطی­‌گری اندیشیده شود

صالحی: راهکاری جامع برای رهایی جهان اسلام از افراطی­‌گری اندیشیده شود

علی‌اکبر صالحی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان به مناسبت حمله تروریستی به نمازگزاران مسجد امام صادق(ع) در پایتخت کویت، پیامی خطاب به امیر کویت صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) متن این پیام بدین شرح است:

عالیجناب شیخ صباح احمد جابرالصباح

امیر محترم کویت

سلامٌ علیکم بما صبرتم،

با افسوس و اندوه فراوان، اطلاع یافتم که حملۀ تروریستی جنایت­‌پیشگان مقدّس­ نما به نمازگزاران روزه­ دار در مسجد امام صادق(ع) جمعی از خواهران و برادران دینی ما را شهید و مجروح نموده و دولت و ملّت عزیز کویت را داغدار نموده است.

اگر چه بر همگان واضح و مبرهن است که ساحت نورانی و ملکوتی آیین پیامبر رحمت(ص) از تبلیغ و ترویج خشونت­‌ورزی و افراطی­‌گری مبرّاست، امّا تداوم یافتن اقدامات مذبوحانۀ بی­خردان و منادیان تعصّب و تصلّب، بار دیگر ضرورت اتّحاد و انسجام امّت اسلامی برای مقابله هوشمندانه و مدبّرانه با جریان‌های تکفیری را آشکار ساخت.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت‌عالی، دولت و ملّت صبور و مقاوم کویت، ابراز امیدواری می‌نمایم تا به برکت انفاس قُدسی حضرت ختمی مرتبت(ص) و پیشوایان صدیق شریعت اسلامی (ع) و به یُمن همّت و حمیّت دولت‌های اسلامی و متفکران و اندیشمندان مسلمان، راهکاری جامع و فراگیر برای رهایی جهان اسلام از افراطی­‌گری و خشونت‌ورزی اندیشیده شود.

دوام سلامتی و مزید سرافرازی و بهروزی حضرتعالی، دولت و ملّت عزیز کویت را از درگاه احدیّت مسألت می­‌نمایم.

علی اکبر صالحی

معاون رییس­‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی

انتهای پیام

کد N871923

وبگردی