آفتاب
رئیس سازمان اوقاف:

دانشکده‌های علوم قرآنی مروجان فرهنگ موقوفات قرآنی هستند

دانشکده‌های علوم قرآنی مروجان فرهنگ موقوفات قرآنی هستند

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: دانشکده‌های علوم قرآنی مروجان فرهنگ موقوفات قرآنی هستند.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: دانشکده‌های علوم قرآنی مروجان فرهنگ موقوفات قرآنی هستند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی در نشست با رؤسای دانشکده‌های علوم قرآنی سراسر کشور با اشاره به سخنان بزرگان و روایات و احادیث موجود در خصوص برنامه راه و حرکت در این مسیر اظهار کرد: هر اقدامی بدون برنامه غلط است، چرا که هرکس در زندگی باید برنامه داشته باشد.

وی افزود: برنامه‌های ابلاغی از سوی سازمان به صورت کلی و کلان است و هریک از معاونت‌ها باید برنامه‌ها و وظایف خود را از این برنامه استخراج کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه ضمن تأکید بر ارتباط دانشگاه با نهادها و سازمان‌های دیگر اظهار کرد: دانشگاه باید با نهادهایی که زمینه‌های مشترکی از نظر اهداف و فعالیت با آن‌ها دارند ارتباط برقرار کنند و به صورت دو سویه تعاملات و همکاری‌های لازم را در جهت پیشبرد اهداف و سیاست‌های خود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف در خصوص جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که امسال میزبانی آن بر عهده دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم است، گفت: قطعا سازمان در برگزاری این مسابقات در کنار دانشگاه خواهد بود. اما ما از دانشگاه انتظار داریم این دوره از جشنواره با کیفیت و کمیت هرچه بیشتر برگزار شود و نتیجه آن تبلیغ فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع موقوفات قرآنی اشاره کرد و افزود: متأسفانه با توجه به تأکیدات فراوان در احیای موقوفات قرآنی، کمترین نوع موقوفات، موقوفات قرآنی است.

محمدی دانشکده‌ها را مروجان فرهنگ موقوفات قرآنی دانست و اظهار کرد: دانشکده‌های علوم قرآنی باید فرهنگ وقف قرآنی را در بین جوانان و مردم آموزش و گسترش دهند. دانشگاه می‌تواند برای هر دانشکده در زمینه وقف قرآنی سهمیه در نظر بگیرد. به طوری که هر دانشکده با آموزش و فرهنگ سازی، موقوفات قرآنی را در میان مردم منطقه بالا ببرد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام احمد عابدی رئیس و همچنین معاونین دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و رؤسای دانشکده‌های علوم قرآنی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود در حوزه مربوطه و همچنین بیان مشکلات و موانع احتمالی پرداختند.

انتهای پیام

کد N871763

وبگردی