آفتاب

کاهش 50 درصدی سرمایه‌گذاری‌های خارجی در اسرائیل در سال 2014

کاهش 50 درصدی سرمایه‌گذاری‌های خارجی در اسرائیل در سال 2014

یک گزارش منتشر شده از سوی سازمان ملل فاش کرد، به دلیل تاثیر حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سال گذشته میلادی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در این رژیم به نسبت سال قبل از آن تقریبا 50 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از هفته‌نامه نیوزویک، یک نهاد وابسته به سازمان ملل موسوم به "کنفرانس تجارت و توسعه" سازمان ملل در گزارشی که اخیرا منتشر کرد، عنوان داشت در سال 2014 تنها 5.7 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری مستقیم در اسرائیل انجام شد. این در حالی است که این سرمایه‌گذاری در سال 2013 معادل 10.5 میلیارد یورو بود که کاهش 4.8 میلیارد یورویی نشان می‌دهد و معادل 46 درصد کاهش یافته است.

همچنین براساس این گزارش، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی رژیم صهیونیستی در کشورهای دیگر نیز در سال 2014، 15 درصد کاهش یافته و به 3.5 میلیارد یورو رسید در حالی که در سال 2013 این امار برابر با 4.2 میلیارد یورو بود.

دکتر "رونی مانوس"، یک محقق واحد مدیریت و اقتصاد در دانشگاه اوپن رژیم صهیونیستی که یکی از نویسندگان این گزارش بوده اذعان کرد، این کاهش چشمگیر عمدتاً به دلیل تاثیرات حمله‌ای است که ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سال 2014 انجام داد و همچنین از طرف دیگر تحریم‌های بین‌المللی علیه این رژیم نیز یک عامل موثر دیگر در این کاهش بوده است.

وی به پایگاه اینترنتی یدیعوت آحارونت گفت: ما معتقدیم آنچه که باعث این کاهش چشمگیر سرمایه‌گذاری در اسرائیل شده، عملیات علیه نوار غزه و همچنین تحریم‌هایی که اسرائیل با آن مواجه شد، است.

براساس تحقیقاتی که پایگاه آلمانی دویچه‌وله در زمینه هزینه‌هایی که تجاوز به نوار غزه برای اسرائیل در سال 2014 به همراه داشت انجام داده، این تجاوز که هفت هفته طول کشید حدود یک میلیارد شِکِل معادل 200 میلیون یورو از بودجه جنگ این رژیم هزینه داشت.

از طرف دیگر فشارهای بین‌المللی بر برخی شرکت‌ها به منظور خودداری از سرمایه‌گذاری در اقتصاد رژیم صهیونیستی نیز باعث افزایش هرچه بیشتر تاثیر جنبش تحریم‌ها علیه این رژیم شد.

انتهای پیام

کد N871748

وبگردی