آفتاب
نعمتی خواستار شد

بررسی طرح یا لایحه‌ای برای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی در مجلس

بررسی طرح یا لایحه‌ای برای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی در مجلس

یک عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس بر لزوم همکاری قوای سه‌گانه و مسئولان کشور برای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: دولت و مجلس باید با همکاری یکدیگر لایحه و یا طرح فوریتی جهت راهکارهای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی را مورد بررسی قرار داده تا شاهد عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور باشند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی،‌ گفت: با توجه به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های در بخش‌های مختلف می‌توان منویات مقام معظم رهبری را در موضوع اقتصاد مقاومتی جامه عمل پوشاند که نمونه آن عرصه معدن است.

وی ادامه داد: در عرصه معدن می‌توان بخش عظیمی از دغدغه‌ها و دل‌نگرانی‌ها را اینگونه برطرف کرد که به جای آنکه مواد خام معدنی به خارج برای فرآوری فرستاده شود و دوباره در کشور مورد استفاده صنایع قرار گیرد این کار در داخل کشور انجام شود. با این رویه علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور اشتغال برای بخش عظیمی از لشکر بیکاران ایجاد می‌شود.

نماینده مردم اسدآباد با بیان این‌که باید دغدغه‌های مربوط به بخش پتروشیمی حل شود، گفت: با توجه به این‌که محصولات پتروشیمی از درآمدزایی بسیار خوبی برخوردار است و صنایع پایین دستی پتروشیمی می‌تواند اشتغال بیشتری نسبت به صنایع دیگر ایجاد کند باید تلاش کرد که زمینه‌های بهبود وضعیت صنایع فراهم شود.

به گفته نعمتی، توجه به صنایع تبدیلی کشاورزی از دیگر موارد لازم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است. امروز واردات درعرصه‌های مختلف کشاورزی همچون روغن و کنجاله انجام می‌شود که با توجه لازم به این موارد می‌توان زمینه‌های تولید داخل ‌آن را فراهم کرد.

وی یادآور شد: در برخی صنایع دیگر نیز از جمله چرم، کفش و کیف علیرغم وجود پتانسیل‌های خوب آنها رو به نابودی رفتند. زمانی بهترین برندهای خاورمیانه و نام آشنا در دنیا همچون کفش ملی و بلا در دست ایران بود که اکنون به فراموش سپرده شده است، قوانین موجود است ولی حمایت‌های لازم صورت نگرفته است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان این‌که دغدغه مقام معظم رهبری در موضوعات مربوط به اقتصاد مقاومتی از سال 74 مطرح شده است، افزود: اگر هر دولت یا مجلسی 10 یا 20 درصد از منویات رهبری را عملیاتی می‌کرد و تنها صرف شعار،‌ تابلو و بنر خلاصه نمی‌شد امروز مشکلات کاهش پیدا می کرد و تهدیدات امروز به فرصت تبدیل می‌شد.

نعمتی با تأکید بر لزوم همکاری قوای سه‌گانه و مسئولان کشور برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی، گفت: در حال حاضر همه چیز در برگزاری همایش، شعار و سخنرانی خلاصه شده است. حال این‌که باید راهکار عملیاتی وجود داشته باشد و از شعار و کاغذبازی پرهیز کرد.

وی در پایان با طرح پیشنهادی، گفت: مجلس و دولت دست در دست هم می‌توانند با ارائه طرح یا لایحه‌ای برای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی وارد پروسه اجرایی شده و مطالعات بسیاری در این رابطه توسط مرکز پژوهش‌ها و سایر دستگاه‌ها انجام شده که باید از اینها به بهترین نحو استفاده کرد.

انتهای پیام

کد N871665

وبگردی