آفتاب

یک مقام صهیونیستی خواهان بازداشت شرکت کنندگان در «ناوگان آزادی 3» شد

یک مقام صهیونیستی خواهان بازداشت شرکت کنندگان در «ناوگان آزادی 3» شد

در حالی که غزه خود را برای استقبال از ناوگان آزادی 3 آماده می‌کند وزیر دارایی سابق رژیم صهیونیستی خواهان بازداشت فعالان و شخصیت‌هایی شد که در «ناوگان آزادی 3» با هدف شکستن محاصره نوار غزه و کمک رسانی به فلسطینی‌ها به سمت غزه در حرکت هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی شبکه خبری الجزیره، کشتی ماریان سوئد که حامل 20 فعال بین‌المللی از جمله منصف مرزوقی، رئیس‌جمهور سابق تونس و باسل غطاس، عضو عرب پارلمان رژیم صهیونیستی و دیگر شخصیت‌ها و فعالان بین‌المللی و عربی است با هدف لغو محاصره غزه عصر (پنجشنبه) از جزیره کرت یونان به سمت غزه به راه افتاده است.

این ناوگان به طور کلی حامل 70 تن از فعالان سیاسی، حقوقی و روزنامه‌نگاران و کمک‌های انسانی و پزشکی برای نوار غزه است.

در حالی که غزه آماده استقبال از «ناوگان آزادی 3» می‌شود که احتمالاً فردا (دوشنبه) به غزه برسد، یائیر لاپید، وزیر دارایی سابق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «هناک مستقبل» خواهان بازداشت فعالان و شخصیت‌هایی شده که در این ناوگان حضور دارند.

وی فعالان در این ناوگان را «گروهی از حامیان سازمان‌های تروریستی» دانست که خود را حامیان حقوق بشر می‌دانند.

عومر بارلیو، نماینده حزب «اتحادیه صهیون» نیز حرکت این ناوگان به سمت غزه را اقدامی تحریک‌آمیز و غیرقابل قبول دانست.

وی بر لزوم مقابله یگان دریایی اسرائیل با این ناوگان تاکید کرد.

با این حال کمیته‌ها و هیات‌های مردمی فلسطین برای استقبال از کشتی‌های این ناوگان که هدف آن شکستن محاصره نوار غزه است، «ائتلاف حمایت از ناوگان آزادی» تشکیل داده‌اند.

علاء البطه، هماهنگ‌کننده هیات جنبش ملی برای شکستن محاصره گفت: هدف این ائتلاف یکپارچه‌سازی تلاش‌های فلسطینی‌ها از طریق فعالیت‌های جمعی برای موفقیت ماموریت «ناوگان آزادی 3» است.

به گفته البطه کودکان غزه راهپیمایی را در بندر این شهر برپا کرده و با حمل پرچم‌های فلسطین محاصره نوار غزه توسط اسرائیل را محکوم کردند.

کودکان غزه با حمل فانوس‌های ماه رمضان از جهان خواستند تا از «ناوگان آزادی 3» حمایت کند.

رامی عبده، عضو کمپین اروپایی برای شکستن محاصره نوار غزه گفت: کشتی‌های ناوگان آزادی 3 پیام واضحی را برای جامعه جهانی دارند و آن لزوم پایان دادن به محاصره و ایجاد بندر دریایی و گذرگاه آبی است که نوار غزه را به جهان خارج وصل کند.

وی تاکید کرد: لیست کار اعضای «ناوگان آزادی 3» شامل بازدید از اماکن، بخش‌های خدماتی که از محاصره رنج می‌برند و برخی پایگاه‌هایی است که اسرائیل در جنگ اخیر آن را هدف قرار داده است.

عبده درخصوص تهدیدات اسرائیل به هدف قرار دادن این ناوگان گفت: ما تهدیدات اسرائیل را جدی می‌گیریم چراکه اسرائیل کارنامه سیاه و طویلی در تجاوز به حامیان نوار غزه دارد.

در حال حاضر نخستین کشتی «ناوگان آزادی 3» به سمت غزه به راه افتاده است و قرار است کشتی‌های بعدی نیز از جزایر یونان به سمت غزه به حرکت درآیند.

انتهای پیام

کد N871606

وبگردی