آفتاب

خروج نیروهای عبدالله صالح از عدن/ کشته شدن یک نیروی گارد مرزی عربستان

خروج نیروهای عبدالله صالح از عدن/ کشته شدن یک نیروی گارد مرزی عربستان

منابع رسانه‌ای یمن از خروج نیروهای گارد ریاست جمهوری و نیروهای حامی علی عبد الله صالح از استان عدن خبر دادند. درهمین حال سایت اینترنتی النشره اعلام کرد در پی اصابت خمپاه به داخل مرزهای عربستان یک سرباز سعودی کشته و یک تن دیگر زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه خبری یمن الان به نقل از مسئولان امنیتی گزارش داد که نیروهای ارتش حامی علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن از شهر عدن خارج شدند تا مواضع خود را در مناطق دیگر تقویت کنند.

این شبکه گزارش داد که دو گردان از نیروهای گارد ریاست جمهوری و نیروهای ویژه حامی علی عبد الله صالح به سمت صنعاء و صعده حرکت کردند.

همزمان منابع یمنی از اقدام ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان مبنی بر فرود زمینی سربازان یمنی و عربی از طریق قایق‌های جنگی به اسکله "البریقه" خبر دادند.

در همین حال، شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی مجددا اردوگاه تیپ 15 را در زنجبار در جنوب یمن هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، در پی درگیری‌ها در استان مرزی "جازان" عربستان در مرز با یمن، یک سرباز عربستانی کشته و یک تن دیگر زخمی شد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز پایگاه "الشیخ" در اردوگاه "العین الحاره" عربستان را بمباران کردند.

در همین حال، سازمان ملل از طرف‌های درگیر در یمن خواست تا اجازه وارد شدن کالاهای غذایی و کمک‌های انسانی به اقصی نقاط یمن را بدهند و در این زمینه مانع تراشی نکنند.

هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل در یمن در بیانیه‌ای مطبوعاتی عنوان داشت که خشونت‌ها در یمن به ادامه نابسامانی اوضاع انسانی و امنیتی انجامیده است و غیرنظامیان بهای این امر را می‌پردازند.

وی خشونت‌هایی که به غیرنظامیان آسیب می‌رساند، محکوم کرد و گفت که تمامی طرف‌های ذیربط این مسئولیت اخلاقی را دارند که مانع از رنج‌های انسانی شوند.

انتهای پیام

کد N871596

وبگردی