آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

صلاح زواوی: مسئله فلسطین در حال فراموش شدن است

صلاح زواوی: مسئله فلسطین در حال فراموش شدن است

سفیر فلسطین در تهران با تاکید بر اینکه باید تفکر تکفیری که در جهان اسلام به وجود آمده از بین برود، اظهار کرد: ‌به خاطر اقدامات گروه‌های تکفیری، انحرافی خطرناک در جهان اسلام ایجاد شده است و اقدامات تروریستی صورت گرفته توسط این گروه‌ها باعث شده که نگاه جهان اسلام از مسأله اصلی‌اش یعنی موضوع فلسطین دور شود.

جهان اسلام با توطئه تجزیه روبرو است

صلاح زواوی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، با اشاره به اینکه در حال حاضر در جهان اسلام با وضعیت خطرناکی روبرو هستیم ، افزود:‌ جهان اسلام با توطئه بزرگی روبرو است که هدف اصلی آن تفکیک و جداکردن جهان اسلام از یکدیگر است. این روزها اسامی زیادی در این ارتباط می‌شنویم ، عباراتی مثل بهار عربی که به نظر من خزان عربی بود.

وی با اعتقاد به اینکه نقشه «برنارد لوئیس، خاورمیانه شناس یهودی »برای تفکیک جهان اسلام از یکدیگر به نوعی در حال اجرا شدن است ، تصریح کرد: متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی و عربی در معرض خطر تجزیه قرار گرفته‌اند به نحوی که آمریکا بدون اینکه خجالت بکشد از تجزیه عراق حرف زده است.

شیخ السفرا با تاکید بر اینکه توطئه بزرگی جهان اسلام را تهدید می‌کند که هدف اصلی آن ضربه زدن به اسلام به عنوان یک دین است ، به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه بین شیعیان و اهل سنت اشاره کرد و گفت:‌ شیعیان و اهل سنت همه پیرو پیامبر (ص) هستند، مشترکات دینی آن‌ها زیاد است و نباید مسایل فرعی آن‌ها را از هم دور کند.

سفیر فلسطین در تهران در همین راستا ادامه داد: مذهب شیعه از 5 مذهب معتبر جهان اسلام است و مورد احترام می‌باشد،اتفاقاتی که اکنون در جهان اسلام رخ می‌دهد نقشه امپریالیسم و صهیونیست است و هدف آن‌ها همانطور که تاکید کردم ضربه زدن به جهان عرب و اسلام است.

سازمان های تکفیری متکی بر صهیونیست بین‌الملل هستند

صلاح زواوی با محکوم کردن حادثه تروریستی که روز جمعه در مسجد امام صادق (ع) کویت اتفاق افتاد ، گفت:‌ صهیونیست ها در این گونه قضایا که در جهان اسلام در حال رخ دادن است نقش دارند و بیشتر این سازمان‌های تکفیری که مثل قارچ در حال رشد هستند متکی بر نیروهای بزرگی هستند که در راس آن‌ها صهیونیست بین‌الملل قرار دارد.

وی با تاکید بر این که دشمن اصلی مسلمانان صهیونیست است، خاطرنشان کرد: ما در برابر نقشه صهیونیستی قرار داریم که هدف آن لکه دار کردن نام اسلام است در حالیکه اسلام دین محبت،‌ برادری و حسن همجواری است. ما مسلمانان، اهل کتاب چه یهودی و یا مسیحی را قبول داریم و با آن‌ها دشمنی نداریم. ما با صهیونیسم دشمن هستیم.

سفیر فلسطین در تهران با اشاره به اینکه گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی به مسجد شیعیان در کویت را طی بیانیه‌ای پذیرفته است ، تاکید کرد:‌ من نمی دانم که کدام دین اجازه می دهد که افراد نمازگزار و روزه دار اینگونه به صورت فجیع قتل عام شوند. هیچ انسان و مذهبی این کار جنایت‌کارانه را قبول ندارد.

دشمنان در صدد ایجاد تفرقه بین اهل سنت و شیعه هستند

صلاح زواوی با بیان اینکه اهل شیعه و سنی از هزار و 400 سال پیش در کنار هم بوده‌اند و همه ما به خداوند بزرگ، انبیا و کتب آسمانی ایمان داریم، تصریح کرد: چه سنی و چه شیعه پیرو سنت بیامبر(ص) و عاشق اهل بیت (ع) هستند و این توطئه بزرگی است که می‌خواهند بین اهل سنت و شیعه تفرقه ایجاد کنند.

علمای جهان اسلام در مبارزه با تفکر تکفیری در کنار هم قرار گیرند

شیخ السفرا با تاکید بر اینکه باید علمای جهان اسلام در تمام نقاط اسلامی در کنار هم بنشینند و در مورد این گروه های تکفیری تصمیم قاطع و صریح بگیرند، ادامه داد: مبارزه نظامی با این گروه‌ها کافی نیست . باید تفکر تکفیری را از بین ببریم چراکه نام اسلام به وسیله این سازمان‌ها لکه‌دار شده است.

وی با تاکید دوباره مبنی بر اینکه دین اسلام مبتنی بر رحمت،‌ محبت و برادری است و خداوند تاکید کرده که بهترین در نزد من ، پرهیزگارترین شما است، افزود: یک انحراف خطرناک در جهان اسلام ایجاد شده و این اقدامات تروریستی منجر شده که نگاه جهان اسلام از مسأله فلسطین دور شود و هر کشور اسلامی نگران وضعیت داخلی خود شود. ما باید سازمان های تکفیری را از لحاظ تسلیحاتی و فکری نابود کنیم و مسلمانان در این ارتباط باید در کنار هم قرار بگیرند.

این مقام فلسطینی با اشاره به اینکه موضوعات فرعی نباید ما را از موضوع اصلی جهان اسلام دور کند، یادآور شد: هر جنگی خارج از صحنه فلسطین محکوم است و باید کشورهای اسلامی در این ارتباط موضع‌گیری شجاعانه داشته باشند.

شیخ السفرا با اشاره به برخی از حوادث تروریستی در کشورهایی چون لبنان،‌ عراق ، سوریه و ... گفت:‌ پیامبر (ص) تاکید کرده‌اند خون مسلمان بر مسلمان دیگر حرام است. ناموس مسلمان بر مسلمان دیگر حرام است و اگر روی هم شمشیر بکشند قاتل و مقتول هر دو در جهنم خواهند بود . ما در جهان اسلام یک امت واحده هستیم ولی متاسفانه دشمنان مسأله ما را آنقدر کوچک کرده اند که موضوع جهان اسلام محصور به موضوع شیعه و سنی شده است.

وی با بیان اینکه امت اسلامی نباید در برابر این جنایات ساکت باشد و لازم است که علمای اسلام به صورت فوری با یکدیگر دیدار کنند ، ادامه داد: از رهبر معظم انقلاب می خواهم که در این زمینه نقش موثر خود را ایفا کنند تا گام های واقعی برای از بین بردن این تفکر ایجاد شود، امیدوارم علمای اسلامی در نجف ، قم ،‌ الازهر و دیگر کشورهای اسلامی حرکتی برای مبارزه با این گروه های تکفیری انجام دهند.

اهل سنت و شیعه در یک سنگر قرار دارند

صلاح زواوی با اشاره به مهاجرت اجباری تعدادی از مردم در برخی کشورهای اسلامی و منطقه به خاطر ناامنی و جنگ خاطرنشان کرد: متاسفانه خیلی از این افراد دراین مسیر جان خود را از دست می‌دهند و در دریا غرق می شوند . ما فردا در برابر خدا باید جوابگو باشیم. بنابراین نباید ساکت باشیم که اسلام و وحدت جهان اسلام مورد تهدید قرارگیرد. اهل سنت و شیعه در یک سنگر قرار دارند و دشمن هم نیستند. مثلا در همین عراق و لبنان خیلی از اهل تسنن با شیعیان ازدواج می‌کنند یا برعکس.

اسرائیل از اتفاقات صورت گرفته در جهان اسلام خشنود است

این مقام فلسطینی با اشاره به اینکه هر اتفاقی که علیه کشورهای اسلامی رخ می‌دهد به نفع اسرائیل و صهیونیست بین‌الملل است، افزود:‌ اسرائیل از اتفاقات صورت گرفته در جهان اسلام خشنود است و سربازان و مسئولان آن ها با چکمه های چرکین مسجد اقصی را لوث می‌کنند و اسراییل به سوی تحقق آرزوی دیرینه اش که همانا تشکیل اسراییل بزرگ است قدم برمی‌دارد.

مسئله فلسطین در حال فراموش شدن است

وی در این راستا ادامه داد: در حالی‌که همه کشورهای اسلامی نگران داعش و دیگر گروه‌های تکفیری هستند مسأله فلسطین در این میان در حال فراموش شدن است .

صلاح زواوی با تاکید بر اینکه شیعه و سنی همه باید علیه حرکت‌های ضد اسلامی در یک راستا حرکت کنند، تصریح کرد: ما نمی‌دانیم کدام دین است که اجازه می‌دهد زنان به عنوان کنیز خرید و فروش شوند. حتی در جاهلیت نیز از این‌گونه مسائل نبود. ما شدیدا این‌گونه حرکات غیر انسانی را محکوم می‌کنیم و از همه جهان اسلام می‌خواهیم جنگ‌های فرعی را کنار بگذارند و تمام توجه‌شان به دشمن اصلی یعنی صهیونیست‌ها باشد.

سفیر فلسطین در تهران با اشاره به تحولات یمن افزود: ما از برادران خود در یمن و عربستان می‌خواهیم در کنار هم بنشینند ، با یکدیگر گفت‌وگو کنند و از کنفرانس ژنو پیروی کنند تا زمینه‌ای فراهم شود که یمن از نو ساخته شود.

برای صهیونیست‌ها ، عربستان و ایران فرقی ندارد

این مقام فلسطینی با تاکید بر اینکه از توطئه بزرگی که دشمنان جهان اسلام در پی تحقق آن هستند، هیچ کشور اسلامی در امان نیست، تصریح کرد: صهیونیست‌ها می خواهند به قدرتهای جهان اسلام ضربه بزنند و برایشان ایران و عربستان فرقی ندارد.

تفنگ‌ها در جهان اسلام باید به سمت سر صهیونیست‌ها گرفته شود

شیخ السفرا با تاکید بر اینکه تفنگ ها در جهان اسلام باید به سمت سر دشمن واقعی یعنی صهیونیست ها گرفته شود، ادامه داد: امیدواریم که رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت ، فرزانگی و حکمت در این زمینه وارد عمل شوند و کمک کنند تا وحدتی در جهان اسلام در این ارتباط ایجاد شود. البته این کار به صبر و حوصله زیاد نیازمند است .

صلاح زواوی با بیان اینکه من به عنوان سفیر فلسطین و یکی از بنیانگذاران انقلاب فلسطین از خداوند می خواهم که جهان اسلام را از این توطئه ها حفظ کند، تاکید کرد: روحانیون، مجتهدین و علمای جهان اسلام همه باید در کنار هم باشند تا به یک راه حل فوری برای توطئه‌ای که جهان اسلام با آن روبرو است، دست پیدا کنیم چرا که اگر اینگونه اقدامات تروریستی ادامه پیدا کند به اسلام خدشه وارد می‌شود و مسلمانان را از آرمان واقعی شان یعنی آزادی فلسطین دور می کند.

سفیر فلسطین در ابتدای این گفت وگو فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و روز قدس را به رهبر انقلاب و مردم ایران تبریک گفت و اظهار کرد: برای این ملت و رهبریت فرزانه آن آرزوی موفقیت و توفیق از خداوند متعال دارم .

انتهای پیام

کد N871585

وبگردی