آفتاب

شاعران آذری زبان در مدح ثامن الحجج شعر می‌سرایند

شاعران آذری زبان در مدح ثامن الحجج شعر می‌سرایند

دبیر جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری از برگزاری این جشنواره در ارومیه خبر داد و آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را نهم مردادماه جاری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی با اشاره به این که جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری به صورت بین المللی برگزار می شود، گفت: شاعران آذری زبان داخلی و خارجی در این جشنواره حضور می بایند و اشعارشان در مدح ضامن آهو را به دبیرخانه جشنواره ارسال می کنند.

وی ابراز کرد: تاکنون آثاری از شاعرانی آذری زبان دیگر کشورها هم چون عراق و جمهوری آذربایجان و دهها اثر داخلی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره به تشکیل اتاق فکر این جشنواره افزود: اعضاء این اتاق فکر براساس شیوه نامه بنیاد بین المللی امام رضا(ع) انتخاب شده اند.

دبیر جشنواره شعر رضوی آذری، با اشاره به راه اندازی پرتال این جشنواره به آدرس http://azargh.shamstoos.ir اظهار کرد: در نظر داریم که نسخه آذری ترکی این پرتال را نیز راه اندازی کنیم.

حجت الاسلام کریمی تاکید کرد: با شبکه بین المللی رادیویی تلویزیونی سحر که بخشی از آن به زبان ترکی آذری نیز هست، همکاری تنگاتنگی در جهت اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری داریم.

وی ادامه داد: همچنین به دنبال پخش مراسم زنده اختتامیه جشنواره از این شبکه بین المللی بوده و در این خصوص رایزنی هایی با مدیران این شبکه انجام شده است.

دبیرجشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری افزود: امسال و در مراسم اختتامیه از سه نفر از پیشکسوتان و فعالان در زمینه شعر رضوی به زبان آذری تجلیل به عمل خواهد آمد.

حجت الاسلام کریمی خاطرنشان کرد: ۲۹ مرداد ماه زمان برگزاری اختتامیه جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری خواهد بود و برای این مراسم از مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت به عمل خواهیم آورد.

یادآوری می شود؛ سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده در دهه کرامت برابر با ۲۵ مرداد تا چهارم شهریور سال ۱۳۹۴ در تمام استان‌های ایران و ۲۲۰ نقطه از جهان برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه این جشنواره هم زمان با میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم برگزار می شود و آیین اختتامیه این جشنواره در شب میلاد فرخنده ثامن الحجج(ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و آگاهی از نحوه شرکت در هر یک از برنامه‌های این جشنواره می‌توانند به سایت سه زبانه «شمس توس» به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه کنند.

همچنین سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۷۸۸۸ و شماره تلفن‌های‌: ۹-۰۵۱۳۲۲۸۳۰۴۴ به عنوان پل ارتباطی میان جشنواره و مخاطبان معرفی شده است.

 

کد N871472

وبگردی