آفتاب
آصفری در گفت‌وگو با ایسنا،

نخبگان دنیا و علمای ادیان مختلف برای مقابله با داعش وارد میدان شوند

نخبگان دنیا و علمای ادیان مختلف برای مقابله با داعش وارد میدان شوند

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث تروریستی در کشورهای فرانسه،‌ تونس و کویت گفت که باید شورای امنیت و سازمان ملل وارد میدان شده و با کشورهایی که به داعش کمک می‌کنند برخورد جدی انجام دهند.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: جمهوری اسلامی از چند سال پیش، پیش بینی کرد که کشورهای حامی داعش گرفتار آتش فتنه این گروه تروریستی خواهند شد که نمونه آن اقدام تروریستی اخیر در فرانسه است. دولت فرانسه بهتر می‌داند که چطور مردمان‌شان به داعش پیوسته‌اند.

به گفته وی، کمک‌هایی که دیروز فرانسه به داعش در عملیات‌هایی در سوریه و عراق کرد باعث شد که امروز آتش این فتنه گریبانش را بگیرد لذا اکنون نیز جمهوری اسلامی به شدت اعلام می کند که کمک به جریان داعش باعث می شود که همان کشورها گریبان آتش فتنه داعش شوند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ائتلاف تشکیل شده برای مبارزه با داعش بیشتر جنبه تبلیغاتی و عملیاتی و اجرایی دارد گفت: در حال حاضر شورای امنیت و سازمان ملل باید با کشورهایی که به داعش کمک می کنند برخورد جدی کند و جلوی اعزام نیرو،‌ سلاح و تجهیزات را بگیرد. اگر قرار است ائتلافی برای مبارزه با داعش تشکیل شود باید این ائتلاف از سوریه آغاز شود.

آصفری تاکید کرد که کشورها برای مقابله با پدیده نکبت و شوم داعش لازم است در وهله اول جلوی اعزام نیروها را بگیرند نیروهایی که اغلب از کشورهای اروپایی همچون انگلیس و فرانسه هستند. در وهله دوم نیز باید با ارسال سلاح و تجهیزات به خصوص از کشورهای عرب منطقه مقابله شود چون کمک به جریانات تروریستی باعث ناامن شدن کشورهای منطقه نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه برای مقابله با سیطره داعش باید نخبگان دنیا در این عرصه وارد شوند توضیح داد: باید نخبگان دنیا و علمای ادیان مختلف وارد میدان شوند همچنین رسانه‌های دنیا، جوانان و مردم را نسبت به اهداف داعش آگاه کنند چون مقابله با داعش تنها از طریق کار نظامی میسر نیست و باید کار فرهنگی صورت گیرد.

آصفری در پایان تاکید کرد که باید دنیا نسبت به ایدئولوژی بسیار پلید و زشت داعش آگاه شود چون اگر امروز داعش از عراق سردرآورد بعید نیست که خودش را فردا در کشورهای اروپایی نشان دهد.

انتهای پیام

کد N871456

وبگردی