آفتاب

۱۹ کشته و زخمی در انفجار انتحاری نیجریه

۱۹ کشته و زخمی در انفجار انتحاری نیجریه

دو عامل انتحاری زن با انفجار بمب همراه خود در شهر بورنو در مرکز نیجریه دست کم باعث کشته شدن ۳ نفر و زخمی شدن ۱۶ نفر دیگر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، این حمله در حالی در نیجریه رخ داده که دنیا همچنان در شوک حملات تروریستی روز جمعه در فرانسه، کویت و تونس به سر می برد که باعث کشته شدن حدود ۷۰ نفر شد.

شاهدان عینی می گویند که دو بمب گذار انتحاری زن قصد ورود به یک بیمارستان را داشتند که توسط ماموران امنیتی در برابر در این بیمارستان متوقف شدند ولی آنها خود را منفجر کردند. یکی از مقامات محلی گفته است که آنها جنازه دو نیروی امنیتی و یکی از شهروندان نیجریه ای را از برابر این بیمارستان جمع آوری کرده اند.

محمد بوهاری رئیس جمهور جدید نیجریه که کشورش پرجمعیت ترین و یکی از ثروتمندترین کشورهای آفریقایی محسوب می شود، شهر مایدوگوری را به عنوان مرکز فرماندهی ستاد نیروهای نظامی این کشور در برابر شبه نظامیان بوکوحرام انتخاب کرده است. بوکوحرام طی ماه های گذشته با داعش بیعت کرده بود.

گفتنی است طی ماه های گذشته بیش از ۱۰۰ نفر از مردم نیجریه در شمال شرق این کشور در اثر حملات انتحاری یا بمب گذاری های مختلف جان خود را از دست داده اند.

 

کد N871194

وبگردی