آفتاب

تمایل کوبا به برگزاری نشست‌های حقوق بشری با اتحادیه اروپا

تمایل کوبا به برگزاری نشست‌های حقوق بشری با اتحادیه اروپا

دولت کوبا بر تمایل خود برای برگزاری نشست‌های بیشتر با اتحادیه اروپا در راستای پرداختن به موضوع حقوق بشر و بر پایه توجه به اصولی نظیر احترام متقابل و برابری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، دستگاه دیپلماسی کوبا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور تصمیم دارد به برگزاری جلسات مشترک با اتحادیه اروپا برای بررسی مساله حقوق بشر بر مبنای توجه به اختلافات ادامه دهد.

دولت کوبا همچنین اعلام کرده که مایل است در این نشست‌ها هر موضوعی بر پایه اعتدال و احترام متقابل مورد بررسی قرار گیرد.

وزارت امور خارجه کوبا با اشاره به نشستی که مقام‌های این کشور به تازگی با مقام‌های اتحادیه اروپا درباره حقوق بشر داشتند، این نشست را گفت‌وگویی فنی قلمداد کرد که در یک بستر دوستانه و حرفه‌ای انجام شد.

روز جمعه اتحادیه اروپا و کوبا برای نخستین بار نشستی را با موضوع حقوق بشر تشکیل دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، در این نشست دو طرف توافق کردند که گفت‌وگو درباره حقوق بشر میان دو طرف در قالب اجلاس سالانه برگزار شود و در آن تمامی موضوعات مربوط به حقوق بشری که هر یک از دو طرف مطرح می‌کنند، مورد بررسی قرار گیرد.

در نشست اخیر کوبا و اتحادیه اروپا در مورد چگونگی پیگیری مذاکرات بر مبنای معیارهای بین‌المللی حقوق بشر رایزنی کرده و توافق نمودند که گفت‌وگو میان دو طرف با هدف ارتقای درک متقابل از موضوعات مرتبط به حقوق بشر ادامه یابد.

تبادل تجربیات و شناسایی زمینه‌های محتمل برای افزایش همکاری‌ها میان کوبا و اتحادیه اروپا از جمله دیگر محورهای نشست اخیر دو طرف بود.

در بیانیه‌ای که پس از این مذاکرات منتشر شد آمده است، این گفت‌وگوها نشان دهنده تعهد کوبا و اتحادیه اروپا به تحکیم روابط دو طرف با هدف حمایت از حقوق بشر است.

انتهای پیام

کد N871182

وبگردی