آفتاب
به مناسبت ماه مبارک رمضان؛

نشست وزیر کشور با نمایندگان احزاب برگزار شد

نشست وزیر کشور با نمایندگان احزاب برگزار شد

نشست وزیر کشور با نمایندگان احزاب عصر امروز در وزارت کشور برگزار شد و نمایندگان برخی از احزاب دغدغه های خود را با رحمانی فضلی در میان گذاشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست وزیر کشور با نمایندگان احزاب به مناسبت ماه مبارک رمضان عصر امروز در وزارت کشور برگزار شد و در این نشست که دبیران کل و نمایندگان برخی احزاب شرکت داشتند به ارائه پاره ای از نظریات خود پرداختند.

در ابتدای این نشست محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور مطالبی را ارائه کرد و مباحثی که در سه جلسه سال گذشته با  احزاب مطرح شده بود را مورد بررسی قرار داد و ابراز امیدواری کرد که با پیگیری ها بتوانند خواسته های احزاب را تحقق بخشند.

در ادامه این نشست، نمایندگانی از اصلاح طلبان، اصولگرایان و احزاب مستقل نظرات خود را ارائه کردند که در ادامه به آن می پردازیم.

کنعانی مقدم: قانون جرم سیاسی تدوین شود

حسن کنعانی مقدم دبیر کل حزب سبز از کسانی بود که نظرات خود را ارائه کرده و گفت: بدون قانون، انتخابات متناسب با رویکرد جدید نمی توانیم وارد انتخابات شویم و اگر این طور شود با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وی افزود: یکی از مباحث مهم دیگر بحث لایحه جرم سیاسی است و باید تکلیف این لایحه مشخص شود تا بتوانیم هزینه کار سیاسی را کاهش دهیم.

کیاسری: محلی برای خانه احزاب تعیین شود

در ادامه حجت الاسلام مرتضوی کیاسری دبیر کل مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از نمایندگان مستقل تصریح کرد: مقرر شده بود مکانی برای خانه احزاب انتخاب شود و هنوز این مکان برای این تشکل صنفی مشخص نشده است.

کمیجانی: دفاتر استانی احزاب با مشکل مواجه هستند

فرج کمیجانی از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اشاره به دفاتر استانی احزاب اظهار داشت: هنوز مشکلات دفاتر استانی احزاب حل نشده است و استانداران و فرمانداران بنا بر سلیقه خود رفتار می کنند. باید دستورالعمل واحدی تنظیم شود تا جلوی این اقدامات خودسرانه گرفته شود و از وزیر کشور تقاضا داریم تا فضایی امن برای انتخابات مجلس آتی فراهم کند.

بیادی: بنگلادش، افغانستان به لحاظ کار حزبی از ما جلوتر هستند

در ادامه نشست، حسن بیادی دبیر کل جمعیت آبادگران به عنوان نماینده اصولگرایان گفت: تا زمانی که احزاب جایگاهی در قدرت نداشته باشند فایده ای ندارد و ساختار فعلی شایسته احزاب نیست.

وی افزود: در ساختار فعلی باند بازی مشهود است و احزاب در آن نقشی ندارند و می توان گفت بنگلادش، افغانستان و عراق به لحاظ کار حزبی از ما جلوتر هستند.

دبیر کل جمعیت آبادگران خاطرنشان کرد: کسانی که برای احزاب تصمیم می گیرند باید خود فردی حزبی باشند و اکنون این طور نیست.

راه چمنی: لایحه انتخابات جامع استانی را در اختیار احزاب بگذارید

محمدرضا راه چمنی دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی نیز به عنوان یکی از نمایندگان اصلاح طلب با اشاره به اظهارات اخیر وزیر کشور مبنی بر تدوین لایحه انتخابات جامع استانی اظهار داشت: هنوز مشخص نیست که لایحه انتخابات جامع استانی به چه شکلی تدوین شده است و ضرورت دارد که آن را در اختیار احزاب بگذارید تا تقویت شوند.

وی افزود: طرح فعلی مجلس برای انتخابات استانی و شهرستانی است و به گردش نخبگان کمکی نمی کند و باید طرحی ارائه شود که در آن گردش نخبگان صورت پذیرد.

راه چمنی با اشاره به ورود پول های کثیف در انتخابات تصریح کرد: همواره ممکن است پول های کثیف و نامشروع در انتخابات میان احزاب نفوذ کند و باید سازوکاری پیشنهاد شود تا از ورود این پول ها به احزاب جلوگیری شود.

حبیبی: وزارت کشور به توسعه احزاب کمک کند

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه یکی از لوازم تحقق جمهوریت نظام تعمیق فرهنگ تحزب است افزود: اگر در انتخابات حزب های توانمند داشته باشیم که تمامی شرایط یک حزب را داشته باشند رقابت های انتخاباتی از رقابت لفظ ها خارج می شود.

وی گفت: از وزیر کشور تقاضا دارم احزاب در کشور توسعه پیدا کنند و توسعه احزاب در کشور با قانون فعلی احزاب عمق پیدا نخواهد کرد.

حبیبی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۵۷ حزب در کشور داریم و معلوم نیست که چه میزان از این تعداد هم اکنون فعال هستند و قانونی باید تصویب شود که جلوی تعزیه خوانی در احزاب را بگیرد.

کد N871141

وبگردی