آفتاب

پربیننده سیاسی شنبه:جام زهر در نماز جمعه/ارتباط سخنان کرباسچی با مذاکرات هسته ای/بحث داغ در ولنجک

پربیننده سیاسی شنبه:جام زهر در نماز جمعه/ارتباط سخنان کرباسچی با مذاکرات هسته ای/بحث داغ در ولنجک

حاشیه نماز جمعه دیروز پایتخت، شاهد توزیع گسترده نشریات علیه تیم مذاکره کننده هسته‌ای بود. از جمله این نشریات، ماهنامه موسوم به «شهدای اسلام» است که خود را «تحت نظارت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران» معرفی کرده است.

«جام زهر ادامه دارد...»، «روحانیونی که با کفر صلح کردند!» و «پشت پرده توافق» از تیترهای اصلی و روی جلد این ماهنامه است که با تاریخ انتشار «تیرماه 1394» توزیع شد. اینجا را ببینید.

آیت الله خامنه ای در لحظه ترور از چه سخن می‌گفتند؟

34سال پیش در چنین روزی، نماینده مردم تهران در مجلس اول، امام جمعه تهران و نماینده امام در شورای عالی دفاع از منطقه عملیاتی برمی گردد، ابتدا خدمت امام می‌رسد و گزارشی از وضعیت جبهه‌ها ارائه می‌کند و پس از آن، طبق معمول شنبه‌ها راهی یکی از مسجدهای جنوب شهر تهران می‌شود، اما ماجرایی بیشتر از یک سخنرانی ساده در انتظار آيت الله سيد علی خامنه ای بود. اینجا را ببینید.

معمولا حلقه اول یک رئیس جمهور را اعضای کابینه او تشکیل می‌دهند اما این اصل در مورد احمدی نژاد صدق نمی‌کند.او که در دو دولت نهم و دهم، رئیس قوه مجریه بود نتوانست وزرای این دو دولت را با خود همراه کند. این در حالی بود که با نگاهی به یاران هاشمی رفسنجانی و خاتمی، می‌توان مشاهده کرد که اکثر آنها از اعضای کابینه این دو رئیس جمهور سابق ایران بودند. اینجا را ببینید.    


نسخه باهنر برای رئیس دولت اصلاحات [span]

محمد رضا باهنر در گفت وگویی در پاسخ این پرسش که  شما رييس دولت اصلاحات را رقيب سياسي مي‌دانيد يا او را خارج از دايره خودي‌هاي نظام مي‌دانيد، گفت:رييس دولت اصلاحات در جريان ٨٨ به نظام ظلم كرد. مي‌توانست خيلي بهتر عمل و از نفوذش استفاده كند. رييس دولت اصلاحات ديگر حق ندارد به نظام بازگردد مگر اينكه مشكلات خود را جبران كند. اینجا را ببینید.

[span]عباس عبدی در یادداشتی با اشاره به ریاکاری در دولت سابق، نوشت: [span] [span]چند‌سال پيش آقايی كه رئيس بانك ملي بود از كشور فرار كرد و يك صندلي از صندلی‌های دادگاه مهم‌ترين پرونده فساد مالي در سال‌هاي اخير را خالي گذاشت، پرونده‌اي كه در جريان رسيدگي به آن يك نفر اعدام و تعداد زيادي نيز محكوم به زندان و جریمه‌های سنگین شدند.همان موقع يكي از تصاويري كه از وي پخش شد مربوط به چند ماه پيش از فرارش بود كه با چفيه در راهپيمايي ٢٢ بهمن يا يك راهپيمايي ديگر شركت كرده بود. اینجا را ببینید. [span]

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی می گوید: رئیس مجلس با تدبیر خاص خود توانست متن نهایی طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته ای را تعدیل کند. اینجا را ببینید.

نشست های ولنجک به روایت وزیر دولت دهم [span]

وزیر علوم دولت دهم گفت: در ساختمان ولنجک هم همان حواشی موجود در دولت دهم وجود داشت که بنده بارها اعتراضم را به‌صورت علنی مطرح کردم و دیگر به آنجا نرفتم. اینجا را ببینید.

ارتباط کرباسچی با مذاکرات هسته ای

یکی از روزنامه صبح در یادداشتی با اشاره به سخنان کرباسچی در دیدار احزاب با رئیس جمهور نوشت:تجربه دو سال اخیر نشان داده است که هرگاه زیاده‌خواهی‌های طرف غربی در مذاکرات هسته‌ای، کار را با دشواری مواجه ساخته و پیشرفت مذاکرات را کند کرده است، عده‌ای تلاش کرده‌اند با حاشیه آفرینی در فضای سیاسی داخلی، نوعی از مشغول‌سازی اجتماعی را پیش ببرند. اینجا را ببینید.

[span] [span] روایت آلمانی آموختن آیت الله بهشتی [span]

فرزند شهید بهشتی می گوید:مرحوم بهشتی در مسیر سفر به آلمان در نجف با امام (ره) دیداری داشت. ایشان حدود شش سال در آلمان زندگی کرد. یکی از دوستانش تعریف می‌کرد که ایشان دستگاه گرامافون را که نسبتاً بزرگ بود، هرجا می‌رفت همراه می‌برد و در سفر هم صفحه‌های آموزش زبان آلمانی گوش می‌داد تا بتواند این زبان را یاد بگیرد. در آلمان معلمی هم داشت و توانست در فرصت کوتاهی، آلمانی را بسیار خوب یاد بگیرد و از متون استفاده و صحبت کند. اینجا را ببینید.

[span] [span]محمدرضا باهنر در باره محور قرار گرفتن جامعتین(جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز) گفت:برخي‌ها مي‌گويند بعد ازجامعتين،آيت‌الله مصباح و موسسه امام خميني چه مي‌شود؟ آيا راس سوم است يا نه؟ موضع ما معلوم است. ما با جامعتين همراه هستيم و جامعتين را مجبور نمي‌كنيم كه با آيت‌الله مصباح همراه باشد يا نه. اینجا را ببینید. [span]

/212 17

کد N871123

وبگردی