آفتاب

وزیرکشور: درباره لغو کنسرتها بزرگنمایی می‌شود

وزیرکشور: درباره لغو کنسرتها بزرگنمایی می‌شود

وزیر کشور گفت: توصیه من به احزاب این است که احزاب یک منشور اخلاقی تهیه کرده و آن را امضا کنند تا انتخابات در فضایی آرام و پویا برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالرضا رحمانی فضلی امشب (شنبه) در دیدار با دبیران کل احزاب و تشکل‌های سیاسی با اشاره به اینکه وزارت کشور در حال آسیب‌شناسی فرایند انتخابات است خطاب به فعالان حزبی گفت: شما هرجا احساس می‌کنید که در فرایند انتخابات وزارت کشور باید دقت بیشتری داشته باشد به ما اطلاع دهید.

وی همچنین گفت: ما قصد داریم لایحه نحوه اخذ آرا در انتخابات را به دولت ارائه کنیم ،به گونه‌ای که مردم از قبل ثبت نام کرده و احراز هویت شوند و سپس در روز انتخابات رای دهند.

وزیر کشور همچنین با اشاره به اینکه لایحه قانون انتخابات به دولت فرستاده شده است، اظهار کرد: ما لایحه‌ای را آماده کرده‌ایم که در آن منابع مالی احزاب هم در آن دیده شده است. ما معتقدیم منابع مالی احزاب باید مشخص باشد.

رحمانی فضلی همچنین با اشاره به اینکه ما محل خانه احزاب را پس از بازگشایی خانه احزاب تحویل احزاب کشور خواهیم داد گفت: ما در حال اصلاح آیین‌نامه تاسیس دفاتر استانی احزاب هستیم.

وزیر کشور افزود: ما باید امنیت تجمعاتی که مجوز آن را صادر می‌کنیم، تامین کنیم اما تجمعات دانشگاه‌ها در اختیار وزارت کشور نیست.

رحمانی فضلی همچنین با بیان اینکه در مورد لغو کنسرت‌ها بزرگ‌نمایی می‌شود گفت: ما به 312 کنسرت موسیقی مجوز داده‌ایم که فقط 9 کنسرت لغو شده است که 3 کنسرت مشکل محتوایی داشته که خود مسئولان کنسرت آن را لغو کردند و 2 کنسرت نیز توسط قوه قضاییه لغو شده است.

وی همچنین این ادعا که دولت محل تاخت و تاز اصلاح طلبان است را رد کرد و گفت: در جلسات وزارت کشور با احزاب همه احزاب دعوت شده‌اند و هیچ گزینشی در کار نیست.

وی در پایان افزود: از نظر وزارت کشور تایید صلاحیت نامزدها از طریق 4 مرجع همیشگی انجام خواهد شد و ما در این رابطه با شورای نگهبان هماهنگی می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N871117

وبگردی