آفتاب

سفیر ایران در کویت در حال عیادت از نمازگزاران ایرانی زخمی شده در انفجار تروریستی/ عکس

سفیر ایران در کویت در حال عیادت از نمازگزاران ایرانی زخمی شده در انفجار تروریستی/ عکس

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت ظهر روز شنبه از مجروحان و آسیب دیدگان ایرانی حادثه حمله تروریستی به مسجد امام جعفر صادق(ع) شهر کویت عیادت و برای آنان آرزوی سلامتی و شفای عاجل کرد.

به گزارش ایرنا از شهر کویت، «علیرضا عنایتی» به همراه تعدادی از کارشناسان کنسولی و رایزن فرهنگی کشورمان با حضور در بیمارستان امیری کویت، جویای احوال و چگونگی روند درمان آنان شد و در جریان نحوه معالجه آنان قرار گرفت.

وی در حاشیه این دیدار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع نمازگزاران روزه داری که در حمله تروریستی به مراسم نماز جمعه مسجد امام صادق(ع) در کویت به شهادت رسیده اند، 3 شهروند ایران به نام های محمد مطرودی (فرزند سعد)، سید عبدالحمید موحدی (فرزند سیدمحمود) و محمدرضا فاضل زاده حضور داشتند که خبر شهادت آنان به اطلاع خانواده هایشان رسید و مقدمات انتقال پیکر 2 تن از آنان به ایران پس از اجرای تشریفات قانونی فراهم شده است.

عنایتی ادامه داد: از زمان وقوع این حادثه، مسوولان سفارت جمهوری اسلامی به منظور پیگیری این موضوع، اقدامات کنسولی لازم را صورت داده و دفتر هواپیمایی کشورمان در کویت نیز آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام کرده است.

سفیر کشورمان با عرض تسلیت به خانواده های سوگوار شهدای حادثه که فرزندانشان در ماه مبارک رمضان و نزول قرآن و در خانه خدا و با زبان روزه به ملکوت حق پیوستند، گفت: پس از بررسی های بعمل آمده مشخص شد 10 نفر از شهروندان ایرانی زخمی شده در این حادثه در بیمارستان های امیری، فروانیه، صباح و مبارک الکبیر کویت بستری شده اند که شب گذشته (جمعه شب) کارشناسان کنسولی به عیادت آنها رفته و از نزدیک به روند درمان آنان نظارت کردند.

وی افزود: تعدادی از هموطنان زخمی ایرانی تا ظهر امروز از بیمارستان مرخص شده اند و در میان کسانی که همچنان بستری هستند، هموطنی به نام عبدالحسن محمدی (فرزند رحیم) در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارد.

در حادثه حمله انتحاری ظهر جمعه یک تروریست تکفیری به مراسم نماز جمعه مسجد امام جعفر صادق (ع) در شهر کویت، دستکم 27 تن شهید و 227 تن دیگر زخمی شدند.

4949

کد N871094

وبگردی