آفتاب

آصفری: مدیریت جهادی می‌توان از سد مشکلات گذشت

آصفری: مدیریت جهادی می‌توان از سد مشکلات گذشت

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات جدی در خصوص کمبود اعتبارات گفت: پول و اعتبار کارساز و حلال تمام مشکلات نیست و با مدیریت جهادی می‌توان از سد مشکلات گذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، محمدحسن آصفری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و بودجه استان مرکزی که در محل استانداری مرکزی تشکیل شد، گفت: بخشی از مشکلات اعتباری در کشور مربوط به اعمال تحریم‌هاست.

وی افزود: توجه به صرفه جویی در دوران دفاع مقدس باعث شد علیرغم مشکلات جدی و تحریم‌ها کشور در کنار دفاع از میهن، پروژه‌های عظیمی را به ثمر بنشاند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، جنگ اقتصادی امروز را به مراتب بدتر از جنگ نظامی دانست و افزود: در راستای کاهش مشکلات اقتصادی باید به انتصاب مدیران لایق توجه کرد. مدیر لایق کسی است که قادر باشد با توجه به این کمبودها، دستگاه مربوطه را به نحو مطلوب بچرخاند.

آصفری با بیان اینکه پول و اعتبار کارساز و حلال تمام مشکلات نیست، تصریح کرد: باید از امکانات موجود بهره‌برداری کرد که در این راستا، به دستگاه‌ها این اجازه داده شده که املاک و دارایی‌های اضافی خود را برای انجام پروژه‌های مختلف به فروش برسانند.

آصفری افزود: با رعایت صرفه‌جویی و حذف همایش‌های غیرضروری، مدیران قادر خواهند بود با همین اعتبارات، حقوق و خروجی مناسبی داشته باشند.

نماینده مردم در مجلس افزایش حقوق کارکنان وزارتخانه‌ها در مقایسه با افزایش حقوق کارکنان ادارات استانی را به دور از انصاف ذکر و بیان کرد: حقوق کارکنان مراکز استان‌ها باید به جای 14 درصد حداقل 20 الی 25 درصد افزایش یابد چراکه آنها در خط اصلی هستند.

وی به بیکاری در استان اشاره و تصریح کرد: جایز نیست با آمار بیکاری موجود، دستگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌ها برای کارکنان بازنشسته خود اشتغالزایی کنند. این اقدام دور تسلسل و باطل است و موجب عدم اشتغالزایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، قاسم عزیزی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به کمبود منابع درآمدی، اظهار کرد: وظیفه همگان است تا با تلاش مثمرثمر خود در جهت تحقق اهداف و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی حرکت کنند.

عزیزی افزود: رشد اعتبارات در کشور عادلانه نیست و میزان رشد استان نسبت به سایر استان‌ها در جایگاه مناسبی قرار ندارد.

وی تصریح کرد: باید پیش از تخصیص اعتبارات، طی جلساتی جمع‌بندی‌ها در خصوص بودجه مورد نیاز صورت گرفته و ابلاغ شود.

عزیزی خواستار تلاش جهت رشد متعادل کشور شد و گفت: باید این آمادگی را داشته باشیم که مشکلات را به موقع منتقل کنیم و قادر باشیم قبل از جمع‌بندی لایحه بودجه در مجلس حقوق خود را بگیریم.

به گزارش ایسنا، شهلا میرگلوبیات نیز در این جلسه گفت: در چند سال گذشته به دلیل وجود درآمدهای نفتی، ریخت‌وپاش و اسراف‌هایی در کشور صورت گرفت که نباید اینگونه می‌شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: طی دو سه سال اخیر، با اعمال تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت، اتفاق دیگری افتاده و علیرغم ایجاد محدودیت در منابع مالی یک فرصت برای کشور فراهم شده تا مشکلات کشور اصلاح شوند.

وی اظهار کرد: متأسفانه در اثر فروش نفت و درآمدهای حاصل از آن، در به‌روزرسانی تکنولوژی در کارخانه‌ها، مدیریت مصرف آب و ارتقای سطح آموزش و پرورش اتفاق خاصی نیفتاده است.

میرگلوبیات ادامه داد: باید در شرایط کمبود منابع فعلی با استفاده از اصول مدیریت بحران برای نسل‌های آتی برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام

کد N870998

وبگردی