آفتاب

ایتالیا پادگان شد

ایتالیا پادگان شد

ایرنا نوشت:

در پی عملیات تروریستی روز گذشته (جمعه) در فرانسه، تونس و کویت که منجر به قربانی شدن دهها نفر شد، سرویس های اطلاعاتی ایتالیا نیز به حالت آماده باش کامل در آمده و تدابیر شدید امنیتی برای بیش از 13 هزار هدف حساس در این کشور اتخاذ شده است.

به گزارش ایرنا، تدابیر امنیتی در ایتالیا به دنبال عملیات تروریستی دیروز (جمعه) در فرانسه، کویت و تونس به بالاترین حد خود رسیده است و نیروهای پلیس و نظامی این کشور در عملیات موسوم به 'خیابان های امن' از بیش از 13 هزار هدف حساس محافظت می کنند و در حالت آماده باش کامل جهت مقابله با هرگونه تهدید هستند.

پس از واقعه 11 سپتامبر2001، وزارت کشور ایتالیا فهرستی از اهداف احتمالی افراط گرایان تهیه کرد که شامل بیش از 13 هزار هدف حساس از جمله نمایشگاه اکسپو میلان می شود.

سرویس های اطلاعاتی ایتالیا نیز اعلام کردند که سطح امنیتی در این کشور به بالاترین حد خود رسیده است.

'انجلینو الفانو' وزیر کشور ایتالیا نیز گفت: هنوز تهدید خاصی ایتالیا را تهدید نمی کند اما به گونه ای اقدام کرده ایم که انگار تمام اهداف حساس تحت تهدیدات ترویستی است.

فهرست اهداف حساس در ایتالیا شامل وزارتخانه ها، نهادهای دولتی، سفارتخانه ها، شرکت های چندملیتی، شرکت های مالی آمریکایی، پایگاه های ناتو، مدارس آمریکایی، شرکت های هواپیمایی، فرودگاه ها، ایستگاه های قطار، مترو و اماکن فرهنگی و کنیسه های یهودیان می شود.

از زمانی که وزارت کشور ایتالیا فهرستی از اهداف حساس تهیه کرده است، نوع تهدید تندروها نیز تغییر کرده و از تروریسم سازماندهی شده القاعده به حملات فردی و جنگجویان خارجی الگو گرفته از داعش تبدیل شده که این گروه تروریستی تکفیری با حمایت غرب و چند کشور عربی شکل گرفته است.

در ماههای اخیر حداقل 400 جنگجوی خارجی که در سوریه توسط داعش آموزش دیده بودند به اروپا باز گشته اند که سبب نگرانی شده است.

متئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا نیز به دنبال عملیات تروریستی روز گذشته ضمن ابراز همدردی، به قربانیان این واقعه تسلیت گفت.

روز جمعه یک سری حملات ترویستی موجب به خون کشیده شدن مردم عادی در سه قاره شد. تروریست ها درتونس به یک ساحل حمله کرده و بیش از 30 تن را به رگبار بستند، در فرانسه نیز به یک سایت گاز صنعتی نزدیک لیون حمله شد و یک تن کشته و دو نفر مجروح شدند. در کویت نیز عملیات انتحاری در مسجد شیعیان در طی نماز جمعه چندین قربانی گرفت.

روز گذشته همچنین یک شهروند پاکستانی در فرودگاه رم به اتهام تروریسم دستگیر شد. گفته می شود که وی در سوء قصد علیه بازار پیشاور در سال 2009 میلادی نقشی اجرایی داشته است.

5252

کد N870985

وبگردی