آفتاب

پیام تسلیت بروجردی در پی حوادث تروریستی در فرانسه، تونس و کویت

پیام تسلیت بروجردی در پی حوادث تروریستی در فرانسه، تونس و کویت

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پیام‌های جداگانه‌ای به روسای کمیسیون امور خارجی مجلس سنا و مجلس ملی فرانسه، مجلس نمایندگان تونس و مجلس الامه کویت ضمن ابراز محکوم کردن حوادث تروریستی رخ داده در این کشورها با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علاءالدین بروجردی در این پیام‌ها با محکوم کردن حوادث تروریستی لیون فرانسه، هتل توریستی در شهر ساحلی سوس در تونس و مسجد امام صادق (ع) در کویت تأکید کرد که این حوادث خطر پدیده شوم تروریست را برای همه ملت‌های جهان یادآور می‌شود.

مبارزه با تحرکات گروه‌های تروریستی و افراطی نیازمند هم‌اندیشی و همفکری است

در پیام تسلیت بروجردی به ژان پی‌یر رافارن رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس سنای جمهوری فرانسه ‌آمده است:

اینجانب ضمن محکوم نمودن حادثه تروریستی ضدبشری رخ داده در نزدیکی شهر لیون فرانسه، مایلم با جنابعالی، نمایندگان محترم مجلس سنای فرانسه و خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی نمایم.

معتقدم مبارزه با تحرکات گروه‌های تروریستی و افراطی که در سال‌های اخیر امنیت و ثبات همه ملت‌های جهان را مورد تهدید قرار داده نیازمند هم‌اندیشی و همفکری همه کشورهای علاقمند به آرامش و صلح جهانی است. جمهوری اسلامی ایران نیز در این مسیر آماده هرگونه همفکری و همکاری می‌باشد.

با اغتنام از فرصت، سعادت و توفیق روزافزون جنابعالی و ملت فرانسه رئیس جمهور ا آرزمندم.

مبارزه با پدیده شوم تروریسم از طریق تشدید تلاش‌های بین‌المللی میسر است

همچنین در پیام بروجردی به الیزابت گیگو رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس ملی جمهوری فرانسه آمده است:

اینجانب ضمن محکوم نمودن حادثه تروریستی ضدبشری در نزدیکی شهر لیون فرانسه، مایلم با جنابعالی، نمایندگان محترم مجلس ملی فرانسه و خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی نمایم.

معتقدم خطر جهانی تروریسم و تحرکات روزافزون گروه‌های تروریستی در اقصی نقاط جهان، مبارزه موثر با این پدیده شوم از طریق تشدید تلاش‌های بین‌المللی، هم‌فکری و هم‌اندیشی همه کشورهای علاقمند به صلح و ثبات جهانی را ضروری ساخته است. مبارزه با پدیده تروریسم از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران بوده و در این مسیر آماده هرگونه هم‌فکری و همکاری می‌باشد.

با اغتنام از فرصت، سعادت و توفیق روزافزون جنابعالی و ملت فرانسه را آرزومندم.

حرکات تروریستی با هدف برهم زدن وحدت بین مسلمانان صورت می‌گیرد

پیام بروجردی به بشری بالحاج حمیده رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان تونس به شرح زیر است:

حادثه تروریستی حمله به یک هتل توریستی در شهر ساحلی سوس و کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم بیگناه، باعث تأسف و تأثر گردید.

این حادثه تلخ، بار دیگر ضرورت اتخاذ تصمیم قاطع و جمعی از سوی همه کشورهای اسلامی برای محو ساختن ریشه‌های تروریسم و مقابله با گروه‌های تکفیری افراطی را آشکار می‌سازد.

اینجانب ضمن ابراز تسلیت و همدردی با ملت، مجلس و دولت تونس و خانواده‌های قربانیان، این اقدام شنیع را محکوم نموده، حرکت جدی و موثر کشورهای مسلمان به منظور مقابله با اینگونه اقدامات که با هدف تخریب چهره واقعی اسلام و برهم زدن ثبات منطقه‌ای و وحدت بین مسلمانان صورت می‌گیرد را خواستارم.

ایران آماده همکاری برای اتخاذ هرگونه سازوکار لازم برای مبارزه با پدیده شوم تروریسم است

در پیام بروجردی به حمد سیف الهرشانی رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس الامه کویت،‌آمده است:

با تأسف فراوان از جان باختن و آسیب دیدن جمع زیادی از هموطنانتان در حادثه حمله تروریستی گروه‌های تکفیری به مسجد امام صادق (ع) در ماه مبارک رمضان و هنگام برگزاری نماز جمعه مطلع شدم.

حوادث اخیر تروریستی در فرانسه، تونس و کشورتان به خوبی خطر پدیده شوم تروریسم را برای همه ملت‌های جهان یادآور می‌شود.

ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هدف حملات تروریستی قرار گرفته و در این مسیر جمع زیادی از مردم و مسئولین کشور به شهادت رسیده‌اند، از جمله رئیس جمهور، نخست‌وزیر و جمعی از مقامات بلندپایه که امروز مصادف با سالگرد آن حادثه تروریستی می‌باشد. در این راستا مایلم تأکید نمایم جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری برای اتخاذ هرگونه سازوکار لازم برای مبارزه با پدیده شوم تروریسم می‌باشد.

به این مناسبت ضمن محکومیت شدید این جنایت تروریستی و اعلام مراتب همدردی و تسلیت خود به جنابعای، دولت و ملت کشور دوست و برادر کویت و خانواده‌های داغدیده، از خداوند متعال برای شهدای این حادثه رحمت و مغفرت، برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام

کد N870880

وبگردی