آفتاب
قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی:

با ایران در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری خواهیم کرد

با ایران در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری خواهیم کرد

قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی با بیان اینکه ایران و کره در مسائل منطقه‌ای نقاط بسیار مشترکی با یکدیگر دارند، گفت: تروریسم در منطقه باید متوقف شود و ما در این زمینه با ایران بیشتر همکاری خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، «چوتائه-یونگ» در حاشیه دیدار با علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران و کره جنوبی ۵۳ سال روابط عمیق و گسترده داشته‌اند، اظهار کرد: بعد از روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید کره جنوبی بر گسترش روابط دو کشور تاکید شده است.

وی افزود: ما اعتقاد داریم که پتانسیل روابط در زمینه اقتصادی بسیار بالاست و امیدواریم به بالفعل برسد.

قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی تاکید کرد: روابط ایران و کره در آینده بسیار روشن خواهد بود. ما و جمهوری اسلامی در مسائل منطقه‌ای نقاط بسیار مشترکی داریم و در همین زمینه در آینده در خصوص مسائل منطقه‌ای تبادل نظر می‌کنیم.

یونگ با بیان اینکه ما معتقدیم تروریسم باید متوقف شود و نباید گسترش پیدا کند، گفت: ما در این زمینه در آینده با ایران همکاری بیشتری خواهیم کرد.

اگر مبارزه با تروریسم در دنیا سامان نگیرد، هیچ‌کس از خطرات آن مصون نیست

ولایتی همچنین در این نشست خبری ملاقات با قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی را بسیار سازنده دانست و اظهار کرد: در این دیدار روابط دو جانبه بین ایران و کره جنوبی مورد بحث قرار گرفت و هر دو طرف دیدگاه خود را در خصوص اینکه روابط دو کشور، ظرفیت‌هایی بیشتر از آنچه فعلا موجود است را بیان کردند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود: قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی در خصوص مسائل منطقه‌ای علاقه‌مند بود واقعیت‌ها را بداند که چه چیزی عامل وجود بحران، ناامنی و نگرانی در منطقه شده است.

وی تاکید کرد: آنچه موجب نگرانی برای همه دنیا است، حمایت از تروریسم توسط برخی کشورها در منطقه و در صحنه بین‌المللی است که باید متوقف شود.

ولایتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از دولت‌های قانونی کشورهایی که مورد تهاجم تروریسم قرار گرفتند، حمایت می‌کند گفت: ایران معتقد است که هر گونه حمایت از تروریست‌ها موجب می‌شود که تروریسم در منطقه و دنیا شیوع پیدا کند و اگر قرار باشد جلوگیری و مبارزه با تروریسم در دنیا سامان نگیرد، هیچ‌ کسی در دنیا مصون از خطرات آن نیست؛ چه کسانی که در داخل منطقه و چه کسانی که خارج از منطقه هستند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تصریح کرد: امروز از حدود ۸۰ کشور، افرادی در سوریه علیه حکومت قانونی این کشور می‌جنگند؛ در حالی که هیچ حقی برای این کار ندارند.

 

کد N870877

وبگردی