آفتاب
دیوید کامرون:

هدف اصلی من حفظ انگلستان در اتحادیه اروپاست

هدف اصلی من حفظ انگلستان در اتحادیه اروپاست

نخست وزیر انگلستان می گوید سیاست هایش را به گونه ای تنظیم خواهد کرد که به هنگام برگزاری همه پرسی، مردم انگلستان به باقی ماندن در اتحادیه اروپا رای بدهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه «ایندیپندنت» چاپ لندن در خبری به افشای گفتگوهای محرمانه ای پرداخته که بین «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان و یکی از رهبران اتحادیه اروپا رد و بدل شده است.

در این مکالمه، کامرون که تا یک ماه پیش برگزاری همه پرسی برای خروج از اتحادیه اروپا را یکی از اولویت های سیاسی خود تلقی می کرد، تغییر موضع داده و می گوید: هدف اصلی من باقی ماندن در اتحادیه اروپاست و حتما خطرات خروج از اتحادیه را به مردم گوشزد خواهم کرد.

گفته می شود که کامرون خطاب به ۲۷ رهبر عضو اتحادیه اروپا گفته است: اگر رفراندومی برگزار شود، مردم انگلستان در نهایت به وضع موجود (باقی ماندن در اتحادیه) رای خواهند داد.

جالب آنکه کامرون پس از پیروزی در انتخابات پارلمانی که در تاریخ ۷ ام ماه میلادی گذشته برگزار شد، از تلاش خود برای ایجاد تغییر در قوانین اتحادیه اروپا پیش از برگزاری همه پرسی خبر داد.

وی در واکنش به افشای مکالمه خصوصیش گفت: من دید کاملا مثبتی نسبت به این قضیه دارم و در حال انجام رایزنی های مؤثری به منظور ایجاد تغییر در روابط انگلستان و اتحادیه اروپا هستم.

البته وی تایید کرد که پیشنهادهای وی مورد تایید همه رهبران اروپایی نیست اما او همه تلاشش را می کند تا به توافقی برسد که مردم انگلستان را برای ادامه عضویت در اتحادیه تشویق کند.

کد N870711

وبگردی