آفتاب
هر شب

محفل انس با قرآن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود

محفل انس با قرآن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود

به گفته معاون کمیته محافل و مراسم نمایشگاه بیست و سوم قرآن، مراسم اذان‌گاهی و محفل انس با قرآن هر شب در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

به گفته معاون کمیته محافل و مراسم نمایشگاه بیست و سوم قرآن، مراسم اذان‌گاهی و محفل انس با قرآن هر شب در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، یوسف افراش در گفت‌وگوی با بیان این‌که «برنامه اذان‌گاهی و محفل انس با قرآن هر شب در نمایشگاه برگزار می‌شود» اظهار کرد: مراسم اذانگاهی 20 دقیقه قبل از اذان مغرب با حضور یکی از قاریان برجسته کشور برگزار می‌شود که همراه با ارائه ترجمه آیات قرائت شده خواهد بود. سپس اذان مغرب به افق تهران به صورت زنده پخش خواهد شد.

وی افزود: محفل انس با قرآن نیز یک ساعت بعد از اذان آغاز می‌شود که در این محفل دو تن از قاریان برجسته کشور، یک حافظ برتر و یکی از گروه‌های هم‌خوانی حضور خواهند داشت و به ارائه برنامه می‌پردازند؛ همچنین یکی از مجریان مطرح اجرای برنامه را بر عهده خواهد داشت و مطالبی در مورد سبک زندگی و ضرورت همدلی و وفاق مطرح خواهد کرد.

افراش یکی از اهداف برگزاری محافل انس با قرآن را حضور چهره‌های شاخص قرآنی در نمایشگاه قرآن عنوان کرد و گفت: از دیگر اهداف برگزاری این محفل موضوع برکت تلاوت قرآن کریم است که فضای نمایشگاه را عطرآگین می‌کند.

علی رغم اینکه محفل انس با قرآن در ابتدای ورودی باغ کتاب قرار گرفته، اما در اولین شب برگزاری با استقبال کمی از بازدیدکنندگان نمایشگاه روبرو شد.

افراش در این رابطه اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که در فضای نمایشگاه وجود داشت،‌ این مکان برای محفل انس انتخاب شد و امیدواریم با گذشت زمان این مکان از نمایشگاه نیز برای بازدیدکنندگان جا بیفتد.

وی افزود: سال گذشته برای اولین بار نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به باغ موزه دفاع مقدس آمد و مقداری از حجم بازدیدکنندگان را به طور طبیعی کم کرد و امسال با اضافه شدن باغ کتاب به نمایشگاه بیست و سوم استقبال کم از این بخش از نمایشگاه نیز دور از انتظار نبود.

افراش با بیان این‌که «هنوز بازدیدکنندگان از نمایشگاه اطلاعی از این بخش از نمایشگاه ندارند» اظهار کرد: امیدواریم رفته رفته با تبلیغات حجم بازدیدکنندگان بیشتر شود و محفل انس قرآن که در ابتدای ورودی باغ موزه است مورد استقبال بیشتری از سوی مخاطبان قرار گیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم در روزهای بعد با آماده سازی محیط بتوانیم بعد از مراسم اذانگاهی، نماز جماعت را نیز در این محیط برگزار کنیم.

انتهای پیام

کد N870445

وبگردی