آفتاب

سوئد به دنبال بالا بردن سطح آمادگی ارتش خود

سوئد به دنبال بالا بردن سطح آمادگی ارتش خود

وزیر دفاع سوئد اعلام کرد، سوئد در حال افزایش و تقویت ظرفیت‌ها و آمادگی ارتش با همکاری ناتو و در بحبوحه نگرانی‌ها درباره اقدامات نظامی روسیه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر دفاع سوئد گفت: این یک حقیقت کلی است که ارتش روسیه در حال بزرگ شدن و پیچیده‌تر شدن است و در برخی موارد رزمایش‌های بزرگ و تحریک آمیز انجام می‌دهد. ما به دنبال گسترش و تقویت ظرفیت های نظامی و همکاری بین‌المللی هستیم.

سوئد یکی از کشورهایی است که عضو ناتو نیست اما به دنبال افزایش انجام رزمایش با این ائتلاف است که شامل انجام مانورهایی در قلمروی سوئد است.

سربازان سوئدی قرار است در سپتامبر در اسپانیا و در یک رزمایش بزرگ ناتو شرکت کنند و در 2018 در رزمایشی در نروژ نیز حضور یابند.

سوئد اخیرا در رزمایشی به نام Baltops در دریای بالکتیک با حضور ناتو حضور داشت.

وزیر دفاع سوئد ادامه داد: ما باید به تقویت ظرفیت‌های ارتش ادامه دهیم.

این مساله به صورت گسترده در پارلمان مطرح شده و بر اهمیت حضور نظامی آمریکا در اروپا و برای ایجاد توازن تاکید شده است.

اظهارنظرهای این مقام دفاعی ارشد سوئد یک روز پس از آن طرح شد که اندیشکده آمریکایی Cepa گزارشی را منتشر کرد و مدعی شد، روسیه رزمایشی را با حضور 33 هزار سرباز و با هدف تمرین تهاجم به جزیره سوئدی گوتلند در دریای بالتیک و سایر مناطق انجام داده است.

کارشناسان دفاعی سوئد این خطر را کم اهمیت جلوه داده و گفته‌اند: این رزمایش‌ها تنها نشان دهنده موضع گیری و قدرت نمایی مسکو است.

بودجه دفاعی سوئد از پایان جنگ سرد به شدت کاهش داشته و نیروهای نظامی این کشور بیشتر به عنون صلح بان فعالیت می‌کند.

اما پیشنهاد 16 ژوئن 2015 وزارت دفاع سوئد به پارلمان برای نخستین بار از پایان جنگ سرد به تقویت بدنه دفاعی کشور برای آمادگی سوئد برای جنگ اشاره دارد.

در آوریل 2015 سوئد اعلام کرد که قصد افزایش هزینه‌های دفاعی خود به 18 / 1 میلیارد دلار را برای 2016 تا 2020 دارد و اکثر این مبلغ برای مدرن کردن ناوها برای رهگیری و شناسایی زیردریایی‌هاست.

علت اصلی این افزایش بودجه دفاعی اقدامات نظامی سال گذشته میلادی از جانب روسیه است.

براساس نظرسنجی‌ها سوئدی‌ها مدت‌ها مخالف پیوستن به ناتو بوده‌اند اما اخیرا از آن حمایت کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N870325

وبگردی