آفتاب
طبق یک نظرسنجی؛

محبوبیت اردوغان کاهش یافته است

محبوبیت اردوغان کاهش یافته است

نتایج تازه‌ترین نظر سنجی که از سوی شرکت پژوهش‌های سیاسی و اجتماعی "متروپل" انجام شد نشان می‌دهد پس از انتخابات پارلمانی ترکیه میزان اعتماد مردم این کشور به اردوغان 5 / 37 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الشروق، شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی که در ماه ژوئن جاری تحت عنوان "نبض ترکیه" انجام شده، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه را مسول شکست حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی که در تاریخ هفتم ماه جاری انجام شد،می‌دانند.

براساس این نظرسنجی، انتخابات زود هنگام هرگز نتایج انتخابات را تغییر نمی‌دهد.

همچنین 6 / 41 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند در صورت برگزاری انتخابات زود هنگام حزب عدالت و توسعه را انتخاب خواهند کرد و 1 / 25 درصد نیز اعلام کردند حزب مردم جمهوری خواه و 2 / 16 درصد حزب حرکت ملی‌گرا و 9 / 12 درصد حزب دموکراتیک مردم را انتخاب خواهند کرد.

میانگین رضایت از عملکرد اردوغان پس از تظاهرات اعتراضی که در سال 2013 انجام شد، به 1 / 48 درصد کاهش یافت و سپس با رسوایی پرونده فساد مالی دردسامبر 2014 به 4 / 39 درصد رسید و امروز به این رقم به کمتر از 38 درصد رسیده است.

طبق این نظرسنجی 8 / 57 درصد رای دهندگان معتقدند باید وزرای سابق دولت اردوغان که در پرونده فساد دست داشته‌اند برای محاکمه به دادگاه عالی این کشور ارجاع داده شوند. این در حالی است که این میانگین در میان رای دهندگان به حزب عدالت و توسعه به 31 درصد رسیده است.

انتهای پیام

کد N870314

وبگردی