آفتاب
در پی ورود مجدد داعش به کوبانی؛

بارزانی کمک جامعه جهانی به "کوبانی" را خواستار شد

بارزانی کمک جامعه جهانی به "کوبانی" را خواستار شد

در پی ورود مجدد داعش به کوبانی سوریه و وقوع درگیری‌ میان کردها و تروریست‌های داعش، مسعود بارزانی،جامعه جهانی را به دخالت برای کمک به ساکنان شهر کوبانی سوریه دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری بوابه نیوز، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در سخنانی در پی ورود مجدد داعش به این شهر کرد نشین و قتل عام بیش از 150 تن در این شهر از جامعه جهانی خواست تا اقدامات لازم را برای کمک به مردم کوبانی اتخاذ کند.

بارزانی در بیانیه‌ای تاکید کرد کردستان عراق باید تمام راه‌ها برای کمک به ساکنان کوبانی و حمایت از آنان در مقابل داعش را در پیش گیرند.

از سوی دیگر، رئیس پارلمان عراق در دیدار با معاون نماینده دبیرکل سازمان ملل در این کشور با وی در خصوص آخرین تحولات عراق و اوضاع انسانی در این کشور بحث و تبادل نظر کرد.

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق منتشر شد آمده که وی در دیدار با جورجی بوستن، معاون نماینده دبیرکل سازمان ملل درباره آخرین تحولات سیاسی در عراق، مساله حمایت از آوارگان عراقی و امدادرسانی به آنان و نقش سازمان ملل در این زمینه گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

کد N870138

وبگردی