آفتاب
بیست و هشتمین دوره یونیورسیاد؛

اقدامات ویژه برای مقابله با «مِرس» و پیام نخست وزیر کره جنوبی

اقدامات ویژه برای مقابله با «مِرس» و پیام نخست وزیر کره جنوبی

نخست وزیر کره جنوبی می‌گوید برگزاری مسابقات یونیورسیاد فرصتی است تا این کشور مدیریت بحران خود را برای مقابله با ویروس «مِرس» نشان بدهد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از مسئولان کشور کره‌جنوبی از جمله معاون نخست وزیر و و وزیر آموزش این کشور به همراه نخست وزیر و شهردار شهر گوانگجو جلسه‌ای را در ارتباط با برگزاری مسابقات یونیورسیاد جهانی که از این هفته در گوانگجو آغاز می‌‌شود، برگزار کردند.

در این جلسه که به میزبانی نخست وزیر کره جنوبی برگزار شد، ابتدا رئیس کمیته برگزاری مسابقات یونیورسیاد و همچنین شهردار شهر گوانگجو گزارش کوتاهی از آمادگی این شهر برای برگزاری مسابقات ارائه کردند. طبق این گزارش، حمل و نقل عمومی، سالن برگزاری مسابقات، محل اسکان و امنیت و ایمنی یونیورسیاد کاملا تامین شده و نگرانی از این بابت نیست.

در ادامه تاکید شد که دولت کره جنوبی و کمیته برگزاری مسابقات متعهد به محافظت از تمام شرکت کنندگان و حاضران در این مسابقه از بیماری «مِرس» هستند و تاکنون هیچ مورد از این بیماری در شهر گوانگجو گزارش نشده است.

طبق برنامه ریزی، کمیته سازماندهی در طول مسابقات یونیورسیاد کلینیک‌های ویژه‌ای را با حضور پزشکان درجه یک برای ارائه خدمات ویژه در نظر گرفته است که ورزشکاران و حتی توریست‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.

«هوانگ کیو» نخست وزیر کره‌جنوبی هم در این جلسه گفت: برگزاری مسابقات یونیورسیاد تابستانی فرصتی است تا بتوانیم مهارت‌ها و توانایی‌های مدیریت بحران خود را بعد از بروز بیماری «مرس» نشان بدهیم.

کد N870122

وبگردی