آفتاب

حسینی صدر:تندروهامی خواستند مذاکرات همین امروز متوقف شود/لاریجانی مدیریت کرد

حسینی صدر:تندروهامی خواستند مذاکرات همین امروز متوقف شود/لاریجانی مدیریت کرد

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی می گوید: رئیس مجلس با تدبیر خاص خود توانست متن نهایی طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته ای را تعدیل کند.

موید حسینی صدر در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص طرح مجلس درباره الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای خاطرنشان کرد: آنچه که اخیرا تصویب شد به نظر می رسد دولت در کلیات با مجلس هم نظر است اما نکته مهم این است که آقای لاریجانی توانست به خوبی این مسئله را مدیریت کند.

وی افزود: در این طرح بیان شده است که این توافق‌ها در مغایرت با اصول کلان حاکم بر سیاست خارجی کشور و نظام نیست و موضوع نگران کننده ای در آن وجود ندارد و برخی تصمیمات کلان در اختیار رهبری است و طبق قانون اساسی نیز تمام موافقت های اقتصادی و سیاسی باید به تصویب مجلس برسد بنابراین، این موضوع روال طبیعی خود راطی می کند و من احساس نمی کنم که مشکلی در این خصوص وجود داشته باشد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس تصریح کرد: البته عده ای در مجلس مواضع تندی دارند و نظرشان این است که مذاکرات همین الان باید متوقف شود اما غاطبه مجلس از دولت و تیم مذاکره کننده حمایت سنجیده و عاقلانه می کند و منافع کلان کشور را در نظر دارد و به ارتقای ایران اسلامی می اندیشد؛ هرچند که آن حق قانونی نیز همیشه محفوظ است که هر توافق باید در نهایت به تصویب مجلس برسد و این نصّ قانون اساسی است و کسی نمی تواند کم یا زیادش کند.

وی در پاسخ به این سئوال که در مجلس شاهد بودیم نمایندگان تندرو تلاش می کردند که این طرح به تصویب برسد، پس چگونه آن را به نفع دولت می دانید؟ گفت: کاملا درست است، آنها تلاش می کردند اما نظر شان در متن نهایی تامین نشد چون آقای لاریجانی با تدبیر خاص خود آن را تعدیل کرد و به نفع کشور شد.

حسینی صدر تصریح کرد: البته من خودم نظرم این است که که اگر صبر می کردیم و اجازه می دادیم که نتایج مذاکرات مشخص می شد و بعد از آن درباره این طرح تصمیم می گرفتیم، بهتر بود اما در عین حال عده ای نظرشان این است که آن موقع ممکن بود که دولت بگوید دیگر کار از کار گذشته است و من نمی توانم دبّه کنم در حالیکه دبه کردن در عرف بین المللی مرسوم است وغربی ها بارها در همین فاصله دبه کردند. هرچند که ما هم نمی خواستیم دبه کنیم اما می توانستیم شفاف به طرف غربی بگوییم که در قانون اساسی ما جایگاه مجلس در این نوع تصمیم گیری‌ها محفوظ است.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت همچنین با اشاره به نشست مشترک مجلس و دولت خاطرنشان کرد:این نشست ها اگر چه به صورت سنتی برگزار می شود اما من آن را بیشتر در جهت تحقق سخن مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و همزبانی دولت و ملت می دانم چراکه مجلس عصاره و مصداق ملت است و دولت هم که جای خودش را دارد و از این رو، این نشست‌ را با برکت می دانم که در آن گفتگوهای خوبی نیز انجام شد.

29220

کد N870079

وبگردی