آفتاب
شهادت و مجروح شدن 7 ایرانی در حادثه تروریستی کویت؛

سفیر ایران در کویت در گفت‌وگو با ایسنا: کشورهای اسلامی در مبارزه با تروریسم متحد شوند

سفیر ایران در کویت در گفت‌وگو با ایسنا: کشورهای اسلامی در مبارزه با تروریسم متحد شوند

سفیر ایران در کویت با محکوم کردن حادثه تروریستی روز گذشته در مسجد امام صادق (ع) در کویت، اظهار کرد: تروریسم هیچ حد و مرزی برای خود قائل نیست و متأسفانه در حال حاضر شاهد آن هستیم که به شکل گسترده در منطقه فعال شده و کشورهای اسلامی را در معرض تهدید قرار داده است.

عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تسلیت این حادثه، تصریح کرد: حادثه تروریستی روز گذشته اقدامی ناجوانمردانه بود که گروه‌های تروریستی نسبت به نمازگزارانی که در حال اقامه نماز در مسجد امام صادق (ع) بودند انجام دادند و باعث شهادت و مجروح شدن تعدادی از نمازگزاران شدند.

وی با بیان این‌که مسئولیت این حمله تروریستی را گروه داعش در ولایت نجد بر عهده گرفته،‌ اظهار کرد: ساعاتی پس از این حمله تروریستی وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کویت این حمله تروریستی را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی وحشیانه و ناجوانمردانه دانست و با دولت، ملت و خانواده شهدا و مجروحان کویتی ابراز همدردی کرد.

وی با بیان این‌که امیر کویت نیز بلافاصله بعد از وقوع این حمله تروریستی به محل حادثه رفت و شخصاً از مسجد محل حادثه بازدید کرد و متعاقب آن هیأت وزیران و مجلس آن کشور به صورت جداگانه و فوری جلساتی را برگزار کردند، ادامه داد: تروریسم هیچ حد و مرزی برای خود قائل نیست. در حال حاضر شاهد فعالیت گروه‌های تروریستی در کشورهایی چون سوریه، عراق و برخی دیگر از کشورهای اسلامی هستیم.

سفیر ایران در کویت با بیان این‌که متأسفانه تروریسم به شکل گسترده‌ای فعال شده است و کشورهای اسلامی را در معرض تهدید قرار داده است، تصریح کرد: با کمال تأسف امتداد تروریسم به کویت نیز رسیده چنانکه شاهد این اقدام تروریستی و وحشیانه در مسجد و در هنگام نماز بودیم.

وی با اشاره به حملات تروریستی که چندی قبل در مساجد شیعه نشین عربستان صورت گرفت، ادامه داد: این حملات تروریستی و گستردگی آن اقتضا می‌کند که تمام کشورهای اسلامی بدون هیچ‌گونه درنگی نسبت به مبارزه با این پدیده تروریستی و گروه‌های تکفیری با یکدیگر متحد شوند.

عنایتی با تأکید بر این‌که تروریسم تلاشی همه جانبه را برای برهم زدن نظم و انضباط در کشورهای منطقه، کشتن بی‌گناهان و بی‌ثبات کردن ارکان کشورهای اسلامی آغاز کرده است، تأکید کرد: با توجه به این وضعیت باید کشورهای اسلامی بدون هیج درنگی برای مبارزه با تروریسم و ریشه کن کردن ‌آن با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش ایسنا، همچنین ساعاتی پیش سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در صفحه شخصی خود در فیسبوک خبر داد که در بین کشته شدگان حادثه تروریستی روز گذشته در مسجد امام صادق‌(ع) دو ایرانی به شهادت رسیدند و پنج نفر نیز مجروح شدند.

بر اساس آنچه که رسانه‌های خبری اعلام کرده‌اند در جریان حمله تروریستی روز گذشته به مسجد شیعیان در کویت نزدیک به 25 نفر شهید و ده‌ها نفر مجروح شده‌اند.

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفت.

این اقدام تروریستی از سوی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و همچنین مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه محکوم شد.

انتهای پیام

کد N870020

وبگردی